י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ביום בר המצווה

רחובות בפריז נקראו על שם ילדים חרדים

כמה שנים לאחר שנרצחו בדם קר בפיגוע טרור שביצע מחבל ערבי נתעב - הונצחו תלמידי בית הספר היהודי בטולוז ורחובות בבירת צרפת נושאים את שמם

רחובות בפריז נקראו על שם ילדים חרדים
הלווית קדושי טולוז השם יקום דמם צילום: זק״א

ב -19 במרץ 2012, טרוריסט איסלאמי רצח בבית ספר יהודי בעיר הצרפתית טולוז ארבעה יהודים, שלושה מהם ילדים.  שבע שנים לאחר מכן, שתי סמטאות במרכז פריז - עיר הבירה, נקראו על שם שלושת הילדים הי"ד, כך מדווח האתר 'ג'רוזלם פוסט'.

הילדים שנרצחו היו מרים מונסונגו בת ה-8, והאחים אריה וגבריאל סנדלר, בגילאי 3 ו-6. הנרצח הרביעי היה אביהם, מורה בבית הספר, הרב יונתן סנדלר הי"ד.

טקס הענקת שמות הרחובות התקיים ביום ראשון האחרון, בהשתתפות ראש עיריית פריז אני הידלגו, נשיא צרפת לשעבר ניקולאי סרקוזי, וחבר הפרלמנט הצרפתי הדתי מאיר חביב.

"היום היינו אמורים לחגוג את בר המצווה של אריה ז"ל", אמר חבר הפרלמנט חביב בטקס, "במקום זאת, אנחנו כאן חונכים רחוב לזכרו".

"חיי היהודים בצרפת השתנו מאז הפיגוע בטולוז", הוא המשיך, "אז עמדנו לחוות את גל הטרור הגדול ביותר שידענו בצרפת, והיהודים, כמו במקרים רבים לאורך ההיסטוריה, תמיד היו על הקו הקדמי. באותו זמן הזהרתי כי אני חושש שמה שקרה הוא רק תחילתה של סדרה ארוכה של אירועים. לצערי, ההיסטוריה הוכיחה שזה נכון".

שלטי הרחובות, מציגים את שמותיהם, הגילאים ונסיבות מותם עם המילים הברורות והמצמררות "קורבנות של טרור, של אנטישמיות ושל שנאה".

על פי הדיווח של ה"היופינגטון פוסט" בגרסה הצרפתית, העיר טולוז שוקלת גם היא לבצע יוזמה דומה והמועצה העירונית תדון בה ב -14 ביוני בחודש הבא.

פריז נרצחים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד