י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דרמה לילית

ההכרעה שהתקבלה בדיון החירום עם נתניהו

דרמה לילית: בהשתתפות ראשי הסיעות התקיים לפני שעה קלה דיון חירום בו הוחלט להקים ממשלת ימין למרות המחסומים שהציב ליברמן • במקביל: ליברמן הוציא הודעה בה הודיע שלא יתמוך במהלך - "ממשלת 60 אינה ממשלת ימין, אלא ממשלה חרדית"

ההכרעה שהתקבלה בדיון החירום עם נתניהו
נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתום דיון פוליטי שהתקיים הערב (חמישי) בלשכת ראש הממשלה נתניהו בירושלים, דיון שהוגדר "דיון חירום", ובו נועדו ראשי המפלגות הממליצות בהיעדרות השרים דרעי וליברמן - הוחלט על הקמת ממשלת 60.

בהודעה ששיגרו מטעמו של ראש הממשלה בתום הישיבה נמסר: ״ראשי הסיעות החליטו פה אחד כי יש להקים ללא דיחוי ממשלת ימין שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל״.

עוד נמסר כי ״ראשי הסיעות החליטו פה אחד כי המועמד לראשות הממשלה הוא יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, כפי שהתחייבו לבוחריהם במערכת הבחירות וכפי שהמליצו על כך לנשיא, וכי המלצתם לא תשתנה בעד אף מועמד אחר״.

ח"כ ליצמן בצאתו מדיון החירום. צילום: באדיבות המצלם

בדבריהם הודיעו כי משכך יוקם עד ליום רביעי הבא ממשלת ימין עם 60 חברים בלבד; כאשר בהודעה גלגלו כולם את הכדור לידיו של יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

ראשי הסיעות קראו לליברמן ״לעמוד בהתחייבותו לבוחריו ולהצטרף לממשלת הימין ללא דיחוי - ולא לתת את ידו להקמת ממשלת שמאל״.

יצוין כי הדרך הסופית אל הקמת הקואליציה עדיין רחוקה, שכן המכשולים עדיין רבים; ובהם גיבוש חוק הגיוס, חלוקת התפקידים, ההתעקשות של בצלאל סמוטריץ על תיק המשפטים ונושאי התקציב של יהדות התורה שנותרו ללא מענה מטעם משרד האוצר.

ח"כ גפני בצאתו מדיון החירום. צילום: באדיבות המצלם

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "מיד לאחר הבחירות מפלגת "ישראל ביתנו" המליצה לנשיא ריבלין על בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה. כל מה שצריך על מנת להקים ממשלת ימין הוא לדרוש מהמפלגות החרדיות להסיר את ההתנגדות לחוק הגיוס כפי שהוסכם עליו בכנסת הקודמת וכפי שחוקק בקריאה ראשונה בתמיכת הליכוד ויתר מרכיבי הקואליציה".

עוד נמסר מטעם מפלגתו של ליברמן: "באותו רגע שהמפלגות החרדיות יסירו את התנגדותן לחוק הנ"ל, בניגוד לסיכומים הקודמים, תקום ממשלה חדשה. ממשלת 60 אינה ממשלת ימין, אלא ממשלה חרדית שבמקום לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית תהפוך אותה למדינת הלכה. לכן, "ישראל ביתנו" תתנגד בתוקף לממשלת הלכה, ממשלת 60".

ח"כ הרב רפי פרץ. צילום: באדיבות המצלם

ח"כ בצלאל סמוטריץ'. צילום: באדיבות המצלם

ישראל ביתנו קואליציה משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד