י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הליכודניק באולטימטום

השכונה שמסעירה את הקואליציה בבית שמש

הקואליציה העירונית בעיר בית שמש סוערת, זאת לאחר שבכיר הליכוד בעיר מתריע כי הוא יעצור את המשך הבנייה בשכונות שונות בעיר רק בגלל שכונה חרדית שהולכת ונבנית

השכונה שמסעירה את הקואליציה בבית שמש
אתר בניה, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הסערה סביב צביונה של השכונה החדשה נווה שמיר בבית שמש מצליח להסעיר בימים האחרונים את הקואליציה העירונית בעיר לאחר שבכיר הליכוד בעיר מתריע כי הוא יעצור את המשך הבנייה ביתר שכונות העיר.

תחילה מעט רקע: הסיפור החל מיד בתום הבחירות, לאחר שהתבררו תוצאות הגרלות במכרזי מחיר למשתכן בשכונת רמת בית שמש ה׳ שכונת נווה שמיר הופתעו לגלות שרוב הזוכים הם חרדים.

עליזה בלוך, ראש העיר הנבחרת הודיעה כי השכונה הנבנית לא תהיה מיועדת לציבור החרדי בשום מחיר ואף עשתה כנס זוכים בכדי לשכנע את הזוכים החרדים לוותר על הזכייה. היא הצהירה שהשכונה תהיה מיועדת לציבור הכללי מה יתבטא במבחנים ובמוסדות. היא עשתה זאת בהסתמך על הסכם שחתם אבוטבול לפיו השכונה תהיה ציונית.

במפלגות החרדיות שתקו לנוכח דבריה של בלוך, כאשר מתוכם אמרו כי מדובר בדברים כלפי חוץ, אך בפועל השכונה תהיה חרדית לגמרי ותותאם לציבור החרדי כי התוצאות של הזכיות יקבעו את המציאות בפועל. אלא שכעת מציב בכיר הקואליציה ונציג הליכוד בעיר אולטימטום בפני ראש העיר בלוך ,שאמור לשנות את השיח בעיר.

בראיון שהעניק לאתר המקומי ׳שמשנט׳ אומר שלום אדרעי כי "אם אין נווה שמיר אין גם בניה בשום מקום אחר בעיר", לדבריו, "אם הנוסחה הזו לא תעבוד, לא תיבנה שום דירה נוספת בעיר".

אדרעי שמקושר גם לצמרת הליכוד הארצית, מגלגל את האחריות לידיה של בלוך ודורש להתחיל את הבנייה לציבור הכללי בשכונת נווה שמיר.

מנגד, הקרב מחריף בשל מכתב של הגר״נ קופשיץ, שמבהיר כי השכונה תהיה חרדית ובמכתב מיוחד כתב "שמחתי באומרים לי על התאגדות אברכים מהציבור הרוכשים בשכונת רמת ה' בעירינו' אשר מטרתם להעמיד צרכי הדת אף בשכונה זו על תילם כפי הצורך בשכונה של חרדים לדבר ה' וכבר עתה רוב מובהק של הרוכשים הם מהציבור החרדים - שכונה זו תהי לנוה של תורה ויראת שמים".

בית שמש קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד