י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ההדלקה הבומבסטית של מירון

רבי מיילך זעק בתוך האש: רבי שמעון הצלה

לראשונה - המשפיע רבי מיילך הדליק בל"ג בעומר במירון וסיפר סיפורים דרמטיים לקהל שבכה עמו ביחד | הוא זעק "רבי שמעון  - הצלה" ורבבות המשתתפים זעקו ביחד "יבטל כל הגזרות" בדמעות קורעות לב. 'בחדרי חרדים' עם שידור חוזר וסיקור ההדלקה שהפכה לשיחת היום בכל הריכוזים החרדים

רבי מיילך זעק בתוך האש: רבי שמעון הצלה
הרה"צ רבי אלימלך בידרמן במירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

לראשונה ערך המשפיע הנודע רבי אלימלך בידרמן מעמד הדלקה באתרא קדישא מירון, בשטח תולדות אברהם יצחק. 

בשעה 3:15 נכנס המשפיע, וזעק: "בשנת תקפ"ג אירע פה - כשהוא מראה על הציון הקדוש תחיית המתים, ר' אשר זעליג מספר בספרו, שהוא ראה את הילד, מת על הרצפה, ולאחמ"כ את הבכיות של האמא ותחיית המתים".

"רבי שמעון" - זעק רבי מיילך - "אתה מחייה מתים, רשב"י בגמרא מחייה מתים, ופה אפשר להחיות מתים. לפני פחות משנה, אירע פה במירון סיפור נורא ואיום, בעל המעשה סיפר לי, היהודי מתגורר בירושלים, היה אברך שהיו צריכים להשתיל לו כליות בשנה שעברה, לאחר שבועות, בארה"ב, כבר הכל היה מוכן, טיסות וגם 150 אלף דולר עבור כל ההוצאות, רופאים וכו'".

"האברך, הגיע כמה ימים לפני שבועות אל מירון ושפך את ליבו בתחנונים. לאחר שנסע הביתה, הלך שוב לטיפול בביה"ח מעייני הישועה, ולפתע אומר לו הרופא כי משהו לא תקין פה, ומיד הזעיקו עוד 2 רופאים בכירים, ופתאום רואים שהכליות החלו לעבוד. מיד שאלו אותו הרופאים, "מה עשית למען זה שהכליות יעבדו?", וענה להם האברך, שהוא היה אצל הרופא הגדול רבי שמעון במירון". 

בשיא דבריו פרץ רבי מיילך בבכי קורע לב, ואמר שכאשר נסע היום למירון התקשרה אליו אשה, ששוכבת בביה"ח במצב קשה, והרופאים הודיעו לה שהם מרימים ידיים, והיא לא יודעת מה לעשות. רבי אלימלך זעק: "בנה הילד עומד פה, איתנו בהדלקה, ואימו רוצה לחיות עד הבר מצווה שלו, ורק רבי שמעון יכול לפטור את כל העולם מן הדין". כן סיפר, שהיה אברך, ששוכב במצב מאוד קשה בבית החולים, ולקח הרבה תרופות, רק כדי שיוכל לבוא פה באמבולנס להשתתף בהדלקה, ובדקה אחרונה, הרופאים אמרו שזה פיקוח נפש. 

כמו כן סיפר על אברך ששוכב במצב קשה בבית החולים ומתחנן שרוצה לחיות בשביל החלאק'ה של בנו בקרוב. כאן פרץ בבכי קורע לב, וכשכל הקהל בוכה ביחד, אמר רבי אלימלך, בניגון ואמרתם כה לחי, שמנהג ירושלים היה להגיד: "במקום "ביטל כמה גזרות,  - "יבטל כל הגזרות", וביקש שכולם ביחד יזעקו "יבטל" כל הגזרות. הקהל העצום זעק ביחד כבקשתו. וכן אמרו ביחד תהלים לרפואת כמה חולים, וכמה נגידים רכשו ביחד את ההדלקה.

באמצע ההדלקה נשמעו קריאות הצלה, רבי מיילך לקח את המיקרופון וזעק "ר' שמעון הצלה, הצלה, בכל לב יהודי, זעק - כל יהודי זועק הצלה לרבי שמעון, כל יהודי יש לו קשיים בלב, כמה תקנות טובות". וביקש שכל אחד יקבל על עצמו איזה קבלה, טובה, ורק כך לנסוע הביתה.

רבי אלימלך זרק קוויטלא'ך למדורה, והוריד מראשו את הכיפה הלבנה, אותה השליך לתוך האש, כנהוג לשרוף בגדים במדורת ל"ג בעומר.

המשפיע רבי אלימלך בידרמן ל"ג בעומר הדלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד