י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חדלת לרקוד ריקודים מעורבים"

ראש בראש: הרב טוביה בלוי עונה לגר"י רוזן

סאגת הקלטת הגר"י רוזן: הגאון רבי טוביה בלוי, מרבני ומשפיעי חב"ד בארץ - במכתב חריף ביותר שמוען אל הגאון רבי יגאל רוזן • "חדלת לרקוד ריקודים מעורבים וחדלת להגדיר את מדינת ישראל כ"ראשית צמיחת גאולתנו"

ראש בראש: הרב טוביה בלוי עונה לגר"י רוזן
מימין לשמאל: הרב רוזן והרב בלוי צילום: באדיבות המצלם

סאגת הקלטת הגר"י רוזן מסרבת לרדת מסדר היום, זאת לאחר שבהקלטה נשמע הרב רוזן כשהוא מתבטא באופן חסר תקדים על האדמו"רים חברי המועצג"ת של אגו"י כי "הם לא מבינים כלום" בנושא חוק הגיוס, ועוד שלל התבטאויות קשות.

'בחדרי חרדים' חושף כעת התייחסות חדשה הנוגעת לזווית אחרת בהקלטה. בקטע מסוים בהקלטה נשמע הגר״י רוזן כשהוא מתייחס למילוי היעדים באופן טכני, וכלשונו; "מי הם השלושת אלפים שימלאו את היעדים".

הרב רוזן מנה מספר סוגים של ממלאי יעדים: בחורי ישיבות שלא מצליחים בישיבה, בחורי ישיבה ממשפחות קשות יום, ותלמידי הישיבות של חב"ד. הרב רוזן אף הגדיל בה כאות על חב"ד כשאמר לבן שיחו "יש לי רשימה של אלו שנקראים חרדים, אתה תמות מזה. חב״ד… הם חרדים…" הדגיש הרב רוזן בנימה מסוימת שיכולה להתפרש גם כזלזול בהגדרתם כחרדים.

בעקבות הדברים, יצא אתמול במכתב חריף ביותר הגאון רבי טוביה בלוי, מרבני ומשפיעי חב"ד בארץ, שמוען אל הגאון רבי יגאל רוזן.

במכתבו כותב הרב בלוי: "לכבוד הרב יגאל רוזן, שלום וברכה. שמחתי להיוודע עליך, בוגר יצור השעטנז הנקרא ישיבה תיכונית, שהפך להיות מדתי לאומי לחרדי. ודאי, בשלב כלשהו בחייך, חדלת לרקוד ריקודים מעורבים במסגרת "בני עקיבא", וחדלת להגדיר מדי שב"ק את מדינת ישראל כ"ראשית צמיחת גאולתנו", וע"כ תבוא עלך הברכה. ברוך בואך למחננו המחנה החרדי".

"כיון שיש לי הזכות להימנות על חסידי חב"ד, הפועלים ומצלחים להחזיר בתשובה הן "חילונים" והן פשרנים למיניהם, ההופכים להיות חרדים לדבר ה' בכל הליכותיהם, גדולה שמחתי שבעתיים על חזרתך בתשובה.
עם זאת הגיע לידי תמליל של הקלטה מדבריך שממנו אני למד שתשובתך אינה עדיין שלמה. אנו מתפללים, כידוע, שלש פעמים ביום "החזירנו בתשובה שלמה לפניך".

"לכן אתכבד להרשות לעצמי להצביע על ארבע נקודות בדבריך שנאמרו, המוכיחים שעדיין חרדיותך איננה מלאה לעת עתה, ולטובתך עלך לתקן את הדברים כדי שתגיע לדרגה של "גדולים בעלי תשובה מצדקים גמורים". הנני מקוה שאכן תשלים ותתקן את חרדיותך, כשאיפתך הטהורה, ומאחל אני לך הצלחה בכך".

"להלן ארבע נקודות בדבריך (המצו"ב לרענן את זיכרונך) הטעונות שיפור:

1. יש בדבריך פחד עצום מכך שמדינת ישראל עלולה (אם לא יתקבל חוק הגיוס), חלילה להפסיק את תמיכתה בישיבתך, ולגרום בכך, כמובן, קיצוץ או ביטול משכורתך. פחד זה מזכיר את הסיפור הידוע שכאשר הגיע ד"ר ח. וייצמן, אחרי מלחמת העולם הראשונה, להקים את הרבנות הראשית לא"י, בהבטיחו משכורות גבוהות לרבנים שיצטרפו אליה, פנה, בין השאר, אל הגאון החסיד ר' משה קליערס זצ"ל, גאב"ד טבריה. וייצמן אמר אז להגר"מ זצ"ל כי הוא מבטיח שלא יתערב בענייני הרבנות (הבטחה, אשר, אגב, לא קויימה). הגר"מ זצ"ל ענה לו: אם משכורתי תהיה תלויה בך איאלץ לרוץ אחריך לשאול את דעתך בכל דבר ועניין, גם אם אתה לא תבקש ממני. אכן, ההיסטוריה מלמדת שדרכה של הרבנות הרשמית היתה דרך של "נעשה ונשמע" מן הפחד שמא יפסק מקור חיותה".

2. מסופר על המתנגדים הראשונים לדרך החסידות, אשר אלה אשר התכוונו לכך ברצינות זכו אשר צאצאיהם יהיו חסידים. הדבר אמור כנראה, גם לגבי אביך, מר דב רוזן ז"ל, אשר כיון שהתכוון ברצינות למה שהוא אמר (כדלהלן) זכה שבנו יהיה חרדי. כוונתי לכך שאביך אמר שהכיפה הסרוגה היא התחליף לשטריימל, וכן שהצעירה הסורגת כיפה לבן זוגה (בלשונו "בחיר ליבה") עושה עבודת קודש. ברם, חוששני שבנקודה זו נשארה אצלך גירסא דינקותא, זאת כמשתמע בבירור מהתייחסותך המזלזלת והפוגענית בכ"ק האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה שליט"א, חובשי השטריימל.

3. מדהימה הקלות הנוראה, ואף הצהלה, בהתייחסותך לעובדה המעוררת פלצות שלפי חוק הגיוס יפלטו מהישיבות, היו לא תהיה, אלפי בחורים (בשנת תשע"ז- 3100 בחורים, בשנת תשע"ח – כ – 5000 בחורים, בשנת תשע"ט כ- 9000 בחורים, בשנת תש"פ – אם משיח לא יבא חלילה- כ 15000 בחורים), אם כי מדובר "רק" בחסידים ובכאלה שנמצאים על גבול הנשירה. התייחסותך זאת היא ודאי שריד של השקפותך הקודמות על ה"קדושה" העליונה בשירות בצה"ל, גם אם הדבר כרוך בהפיכת הבחורים הללו לחילונים , רח"ל.

4. כידוע מקובלים מאוד בישיבות החרדיות, חסידיות, וליטאיות דבריו הקדושים, חוצבי להבות אש של החפץ חיים בחומרת איסור לשון הרע. לעומת זה דברך רצופים אמירות לשון הרע על כמה וכמה אישיים הנקובים בשמותיהם.

את מכתבו החריף מסיים המשפיע כי "אני מקוה ומתפלל שתשובתך תהיה שלמה וחרדיותך תהיה מלאה בתיקון הנקודות האמורות, כשאיפתך הטהורה ובודאי תגרום בכך נחת רוח לנשמת אביך ז"ל. בכבוד רב ובברכה טוביה בלוי"

בסוף המכתב ציין המשפיע כי, "העתקים נשלחו לכ"ק האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה שליט"א".

הרב יגאל רוזן הרב טוביה בלוי מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 117 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד