י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מנדלבליט מתעקש

מאמץ אחרון של נתניהו לדחות את השימוע

נתניהו צפוי לבקש היום מהיועמ"ש לנצל את זכותו להליך שימוע בפניו בתיקים 1000, 2000 ו-4000 • במקביל: עורך הדין של נתניהו ינסה לבקש דחייה בשנית

מאמץ אחרון של נתניהו לדחות את השימוע
מנדלבליט/נתניהו צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לבקש היום (שני) מהיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, באמצעות פרקליטו עו"ד עמית חדד, לנצל את זכותו להליך שימוע בפניו בתיקים 1000 פרשת המתנות, 2000 פרשת נתניהו-מוזס ו-4000 פרשת בזק-אלוביץ'.

בשבוע שעבר הבהיר מנדלבליט לפרקליטי נתניהו כי עליו לאשר במכתב חוזר עד 10 ביוני, היום, אם בכוונתו להתייצב לשימוע במועד שנקבע. "יובהר כי ככל שנתניהו יבהיר כי הוא אינו חפץ בשימוע, או לא יאשר השתתפות בהליך השימוע, יקבל היועמ"ש החלטה סופית בעניינו על בסיס חומר הראיות הקיים". 

לפני כשבועיים, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נעתר חלקית לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודחה את השימוע בעניין שלושת התיקים לחודש אוקטובר, בעוד שלושה חודשים - למחרת ראש השנה תש"פ, עשרת ימי תשובה.

במכתב של עו"ד חדד מלפני מספר שבועות, ביקש ממנדלבליט לדחות את השימוע בשנה עד לחודש מאי 2020. לאחר שנשקלו מכלול האינטרסים, החליט היועמ"ש מנדלבליט להיעתר חלקית לבקשה ולדחות את מועד קיום השימוע בכשלושה חודשים נוספים, מעבר לשלושת החודשים המקוריים שניתנו לשם כך.

"אין כל הצדקה לכך", כתב עו"ד גיל לימון מטעמו של היועמ"ש מנדלבליט, וטען כי קבלת בקשת הדחייה בשנה "תפגע באינטרס הציבורי החיוני של קבלת החלטה בתיק בהקדם האפשרי ובנסיבות העניין אין לזה הצדקה עניינית".

על פי ההערכה, פרקליטו של ראש הממשלה נתניהו, עו"ד עמית חדד, יבקש היום שוב לדחות את מועד השימוע בעקבות הבחירות החוזרות, ואילו מנדלבליט יעמוד על סירובו לדחות את השימוע שוב. במצב שכזה, ראש הממשלה נתניהו עשוי לעתור לבג"ץ בניסיון לכפות על היועמ"ש את הדחייה.

על פי הפרסום אתמול (ראשון) בחדשות 12, מנדלבליט ביקש מצוות ההגנה של נתניהו להחליט האם הולכים לשימוע באוקטובר או לפנות לבג"ץ בטרוניא על הזמן המועט שניתן להם להתכוננות לשימוע.

מנדלבליט מנסה, על פי ההערכות, לתחום את נתניהו בלוחות זמנים, כדי לסיים את עניין השימוע ולהחליט בנוגע להגשת האישום סופית. בנוסף, בקשת הדיחוי של צוות ההגנה של ראש הממשלה, שטען שנושא הבחירות הוא קריטי לעיתוי השימוע, נענה בביטול על ידי היועמ"ש שהדגיש פעם נוספת שאין קשר בין המצב הפוליטי של רה"מ לענייניו המשפטיים.

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט שימוע עו"ד עמית חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד