י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האם המוסד עומד מאחורי הסיכול?

שוב ישראל הצילה את אירופה מקטסטרופה

ה'דיילי טלגרף' מדווח כי "מדינה זרה" מסרה מידע לבריטניה על פיו ארגון חיזבאללה מקים מפעלים של פצצות בלונדון • כוחות מיוחדים פשטו על המפעלים - וגילו חומר נפץ בכמויות גדולות מאד • כל הפרטים

שוב ישראל הצילה את אירופה מקטסטרופה
עבד ראחים חאטיב, פלאש 90

ה'דיילי טלגרף' מדווח כי "מדינה זרה" מסרה מידע לבריטניה על פיו ארגון חיזבאללה מקים מפעלים של פצצות בלונדון. את המידע מסרה "המדינה הזרה" לבריטים ב-2015. כוחות מיוחדים פשטו על המפעלים - וגילו חומר נפץ בכמויות גדולות מאד.

איתמר אייכנר מאתר Ynet חושף כי המוסד הוא זה שעומד מאחורי המילים "מדינה זרה", ושוב היו אלו הישראלים שהצילו מדינה אירופאית מאסון גדול.

על פי הדיווח, פעילים רדיקלים הקשורים לחיזבאללה, הטמינו אלפי חבילות קרח חד-פעמיות המכילות אמוניום חנקתי, חומר לפצצות שמרכיבים בבית, ועל פי הדיווח של ה'טלגרף', מקור מארגון הביון הבריטי מסר כי "המזימה היתה טרור מאורגן היטב".

המפעלים נחשפו על ידי סוכנות הביון הבריטית MI5, ויחד עם המשטרה הם פשטו ב-2015 על המפעלים, חודשים ספורים לאחר שנחתם הסכם הגרעין עם איראן.

שלושה טון של אמוניום התגלו, כמות גדולה יותר מאשר השימוש בחומר בפיגוע באוקלהומה סיטי שבו נהרגו 168 אנשים ב-1995, אז גם נפגעו מאות בניינים.

המשטרה פשטה על ארבעה נכסים בצפון מערב לונדון - שלושה בתי עסק, ובית פרטי. ועצרה גבר בשנות ה-40 לחייו, בחשד לתכנון טרור.

בהמשך שוחרר האיש בסופו של דבר ללא כתב אישום. הגילוי של המפעלים הביא אז את ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, להודיע על כך במסיבת עיתונאים מיוחדת.

לונדון מוסד חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד