י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קרוב ל-50 תנודות

בעקבות רעידות האדמה הנמשכות: קו חם נפתח לנפגעי חרדה

גל רעידות האדמה נמשך גם אתמול. לפחות שלוש רעידות אשר הורגשו ודווח בתקשורת המשיכו לגרום לפאניקה ולדאגה בקרב רבים מתושבי המדינה, בעיקר אלה המתגוררים בצפון הארץ ובבניינים ישנים, עקב כך נפתח קו חירום לנפגעי חרדה, שיהיה פתוח 24 שעות ביממה ויפנה לצוות מומחים

העיר טבריה והכנרת. צילום: דוד כהן, פלאש 90
העיר טבריה והכנרת. צילום: דוד כהן, פלאש 90 צילום: דוד כהן, פלאש 90

הלילה (שני) בסמוך לשעה 00:45 הורגש רעש אדמה נוסף בצפון, בעוצמה של 3.3, וזאת לאחר שלוש רעידות אדמה שהורגשו אתמול (ראשון) בטבריה, והצטרפו לעשרות תנודות שהורגשו בצפון בימים האחרונים - כולל אחת רבת עוצמה בשבוע שעבר.

אגף הרווחה של עיריית טבריה הודיע אתמול לתושבים כי במוקד העירוני 106 מופעל קו חם עבור נפגעי חרדה, אשר יופנו לצוות עובדים ועובדות סוציאליות במשך 24 שעות ביממה.

גל הרעידות החל ביום רביעי שעבר, אז נמסר מהמכון הגיאופיסי כי הייתה זו בעוצמה של 4.5, החזקה ביותר בגל זה. בשבת הורגשה רעידה בעוצמה של 3.4 ואתמול הרעידות היו בעוצמה של 3.1-3.9.

מרבית הרעידות מאותו מוקד בכנרת - קילומטר צפונית מזרחית לטבריה. יצויין, כי גם בשנת 2013 היו במשך מספר ימים רעידות אדמה באותו מקום. ממכון הגיאופיסי נמסר כי מאז תחילת הרעידות בסבב הנוכחי, נרשמו יותר מחמישים תנודות, אם כי מרביתם לא הורגשו על ידי התושבים.

בעקבות רעידות האדמה כינס אתמול ראש עיריית טבריה יוסי בן דוד, הערכת מצב עם מנהלי המכלולים בעירייה, קב"ט העירייה ומהנדס העיר. כמו כן נערך סיור במוקדים שונים בשכונות בהן נגרמו נזקים. מהנדסי העיר הורו על בחינת הוצאת צווי פינוי ל-3 דירות ברחוב שיזף, המלצה שנבחנת על ידי הרשות המקומית אל מול הגורמים הרלוונטיים.

טבריה רעידת אדמה קו חם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד