י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הצד הנוסף של השופטת החרדית ייחשף בקרוב

צד נוסף של השופטת החרדית הראשונה בניו יורק, רוחי פראייר, יחשף בשבועות הקרובים עם הקרנתו של סרט דקומנטרי שיספק הצצה אל ארגון ההצלה שהקימה "עזרת נשים", ובו נשים חרדיות מטפלות בנשים שזקוקות לעזרה ראשונה

הצד הנוסף של השופטת החרדית ייחשף בקרוב
בית משפט צילום: פלאש 90

כשנבחרה רוחי פראייר כשופטת החרדית הראשונה בארצות הברית שמעו כולם על הפעילות ההתנדבותית שלה ב"עזרת נשים", ארגון עזרה ראשונה שהקימה ובו נשים מטפלות בנשים.

מעבר לעובדת היותה מקימת הארגון ומתנדבת בו, לא פורסמו פרטים רבים נוספים על הארגון, עד שסרט תיעודי חדש, שיוקרן בעוד כשבועיים, שופך אור על הארגון, על הקמתו ועל המתנדבת הראשית - השופטת פראייר. אתר JTA כתב על הסרט החדש וסיפר על הארגון המסקרן והיחודי בנוף.

לרוב הנשים, חרדיות או שאינן, קבלת טיפול רפואי מידי גבר עלולה לגרום להרגשה לא נוחה בסיטואציה שמטבעה לחוצה ואצל נשים חרדיות, שרגילות למרחק משמעותי בין גברים לנשים באופן כללי, מגע, גם לצורך טיפול, עלול להיות קשה. על בסיס תובנה זו הקימה פראייר באחד הריכוזים החרדים הגדולים בארצות הברית - שכונת בורו פארק שבניו יורק - את הארגון הנשי הראשון לעזרה ראשונה.

כשהארגון הוקם צצו לו מתנגדים רבים מתוך הקהילה החרדית. לאחר שהרכיבה קבוצת מתנדבות שהחלו לפעול בהיסוס, הן זכו לאיומים בחרמות עליה ועל בית החולים שהכשיר את המתנדבות וזכו לבדיחות שהופצו על חשבונן.

אבל פראייר סירבה להיכנע ואמרה כי הדבר הגרוע ביותר שיכולים להגיד לה הוא שאישה לא יכולה לעשות כל שהיא רוצה כיוון שהיא אישה חרדית, ואכן הצליחה במלאכתה כשהארגון שהקימה זכה בפרס לארגוני הצלת חיים בניו יורק.

לפני כשנתיים נבחרה פראייר לשופטת בבית משפט בניו יורק ונראה כי אין ספק שהקמתו של ארגון "עזרת נשים", ניהולו וההתנדבות בו השפיעו לחיוב על שמה של פראייר.

יוצרת הסרט שמספר את סיפורו של ארגון ההצלה לנשים שמופעל על ידי נשים היא פאולה אייזלט, אישה דתית אשר במשך ארבע שנים עקבה אחר עבודתו של הארגון. היא מספרת כי הארגון מופעל על ידי נשים חסידיות ששוברות את הסטטוס קוו בתוך גבולות ההלכה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד