י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא מתחרט"

השחית מסעדה כשרה - ולא יפצה על הנזק

מבקש מקלט סורי שניפץ חלון של מסעדה יהודית כשרה באמסטרדם בירת הולנד, הורשע על ונדליזם אולם לא יידרש לפצות את בעלי המקום, לרצות זמן נוסף בכלא - ואף יקבל לרשותו בחזרה את הדגל הפלסטיני בו נופף בעת התקיפה

השחית מסעדה כשרה - ולא יפצה על הנזק
צילום מסר מאתר AT5

מבקש מקלט סורי שניפץ חלון של מסעדה כשרה באמסטרדם, הורשע אתמול במדינה על ונדליזם, אך לא יצטרך לשבת זמן נוסף בכלא.

בית המשפט באמסטרדם פסק כי סלאח עלי, שתקף את מסעדת 'הכרמל' בדצמבר האחרון, תוך שהוא מנופף בדגל פלשתיני, יקבל מאסר על תנאי של ארבעה חודשים, וחייב אותו לשלם כ-1,000 דולר פיצויים.

עלי אמר לבית המשפט שאין לו את הכסף לשלם, ובית המשפט קבע כי 52 הימים שבהם שהה בכלא לאחר האירוע יספיקו במקום זאת.

עלי, שתקף את המסעדה יום אחרי שהנשיא דונלד טראמפ הודיע ​​כי ארצות הברית תעביר את שגרירותה לירושלים, גם יקבל בחזרה את הדגל הפלסטיני שהמשטרה לקחה ממנו.

בראיון, שהתפרסם בתחילת השבוע בטלגרף ההולנדי, אמר עלי כי הוא לא מתחרט על מעשיו. "משהו בתוכי התפרץ, זה היה כמו הר געש שהתפוצץ, בגלל ההכרזה של טראמפ על השגרירות".

במקביל, בבית המשפט הבטיח עלי לשופט שהוא "לא יעשה את זה שוב".

רוני נפתניאל, חבר מועצת המנהלים ההולנדית של ארגון ה- CEJI - ארגון יהודי בבריסל - אמר כי החלטת השופט לשחרר את החשוד אינה מהווה כל הרתעה לביצוע פשעים אנטישמיים, זה מדאיג כי מישהו שמהווה סיכון יכול ללכת בחופשיות", אמר רוני.

עוד פורסם, כי עלי אמר לשוטרים בבית המשפט לאחר מעצרו שההתקפה היא "רק הצעד הראשון". כשנשאל על הצעד הבא, אמר: "אני אגיד לך אחר כך, אף אחד לא צריך לדעת".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד