ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
העולם בהלם

ללא הודעה מוקדמת: לאן נעלמו מיליוני עוקבים

חברת טוויטר עשתה הלילה צעד מבורך, כאשר מחקה מיליוני חשבונות מזויפים שפתחו כל מיני חברות וגורמים אינטרסנטים. המעשה גרם לפאניקה בקרב רבים והנושא הפך לשיח בשעות האחרונות במִרְשֶתֶת • מי שהפסידה הכי הרבה עוקבים, היא חברת טוויטר בעצמה, שנמחקו לה 7 מיליון עוקבים • למה ומדוע? הנה ההסבר

ללא הודעה מוקדמת: לאן נעלמו מיליוני עוקבים
טוויטר צילום: unsplash

לטוויטר נמאס שאנשים פותחים חשבון, עוקבים אחרי אנשים שטוויטר ממליצה להם בעת פתיחת החשבון, ואז רוב רובם משעים את החשבון ופותחים חדש. כל מדינה בה משתמשים רבים בטוויטר, (רק 7 מדינות לא משתמשים, כמו צפון קוריאה) נותנות המלצות למעקב. בארה"ב לדוגמה, הכתבים והפרשנים הבכירים, הנשיא וסגן הנשיא בין המומלצים, ככה בכל מדינה, בישראל למשל, יש במומלצים את נתניהו, אלדד יניב, בן כספית ועמית סגל וכו'.

ככה אנשים פותחים מיליוני חשבונות ויום אחד סוגרים או משעים, ופותחים חדש, או שהם משתמשים בחשבונות פיקטיביים, בעיקר כדי לקלל אי אלו אנשים בטוויטר, בנוסף אנשים משלמים כסף לכל מיני מומחים שיקנו להם חשבונות מזויפים, הם פותחים אלפי חשבונות דרך שיטה שהם פיתחו, בעיקר מסין, והם מוכרים לך את החשבונות, לפעמים אתה רואה שאדם פתח חשבון חדש, ותוך שבועיים הוא עם 5,000 עוקבים, אנחנו מדברים על אדם פשוט, לא אדם מפורסם שאנשים אמיתיים עוקבים אחריו, ואפשר לראות אדם עם 100,000 עוקבים, והוא מקבל 40 לייקים לציוץ ו-40 ריטווטים. זה אומר שרוב העוקבים שלו ניקנו בכסף, והם לא קיימים ולכן הם לא מגיבים, לפעמים אנשים רוצים לנקום במישהו, הם קונים לו עוקבים, ואז צוחקים עליו שיש לו מלא עוקבים והוא לא מקבל לייקים.

לטוויטר נמאס, יש הרבה חשבונות של תומכי דאעש שמקללים בלי הפסקה, אותם טוויטר סוגרת, ועוד הרבה חשבונות של ניאו נאצים וכו'.

לטוויטר עצמה יש חשבון עם כמעט 60 מיליון עוקבים, וגם בחשבון הזה נמחקו לא פחות מ-7 מיליון עוקבים, החשבון קיים בשביל לעדכן את המשתמשים בדברים חדשים או בשיפורים שונים באפליקציית הטוויטר. עכשיו בעצם כולם יראו כמה עוקבים יש באמת לכל אחד.

בנוסף טוויטר מוודא שאין חשבונות מזויפים, כי מתברר שחברות שמפרסמים מוצרים בטוויטר, טוענים שהם משלמים לפי מספר עוקבים שראו את הפרסומת, כשלמעשה רוב העוקבים שקראו את הפרסומת לא קיימים בכלל, ואז יוצא שהם משלמים לחינם.

יש חשבונות שמקדמים אג'נדה פוליטית או חברתית, ויש להם מיליוני עוקבים, וזה גורם לאנשים להאמין שהם באמת מובילים דברים, כשלמעשה רוב העוקבים שלהם לא קיימים, וזה פוגע באימון של המפרסמים, ומה שטוויטר עשתה בעצם, הוא ניקוי אורוות - ללא הודעה מוקדמת.

החשבון של מנהל טוויטר בעצמו, איבד 200,000 עוקבים, והמנהל עצמו צייץ והרגיע כי המטרה היא חשובה, שמכאן ואילך ידעו כולם כמה עוקבים אמיתיים יש לכל בעל חשבון.

ישראלים עם חשבונות פופולריים איבדו אלפי עוקבים, חשבונות עם 100,000 עוקבים, איבדו בממוצע - מחצית, כ-50,000 מעוקביהם.

כך למשל, הנשיא לשעבר ברק חוסיין אובמה איבד שני מיליון עוקבים, כשיש לו מעל 100 מיליון, טראמפ איבד קרוב ל-100,000, טוויטר עצמה איבדה כאמור 7.5 מיליון, שחקנית אמריקאית מפורסמת איבדה 300,000 תוך דקות, היא נשארה עם 50,000, פוליטיקאים בארה"ב איבדו חצי מיליון עוקבים בחשבונות שלהם.

 

עוקבים טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד