י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ברור לי שהיתה יד מכוונת בסיפור"

הגיע עם כובע וחליפה לכנס של יאיר לפיד וסולק

עיתונאי חרדי המשמש ככתב צבאי ומקומי בעיר אשקלון, הגיע לכנס שערך מועמד 'יש עתיד' לראשות העיר, בהשתתפות יאיר לפיד, אליו הוזמן על ידי המועמד בעצמו, אולם עם הגיעו לכנס כשהוא לבוש עם כובע וחליפה, הוא נבלם בכניסה ולא הורשה להכנס, "מבינים? אירוע שהזמינו אליו תקשורת ומאות אנשים ולי יהיה אסור להקליט"

הגיע עם כובע וחליפה לכנס של יאיר לפיד וסולק
בחור. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

עיתונאי חרדי סולק אמש (חמישי) מכנס שקיימה מפלגת 'יש עתיד' באשקלון, בראשות היו"ר ח"כ יאיר לפיד. 

מדובר בכתב רדיו דרום אודי בן דוד, חסיד חב"ד בן 35, המשמש ככתב הצבאי של התחנה וכעורך האתר 'אשקלנייעס'. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בן דוד, גולל את הסיפור ותיאר, "חמישי בלילה. קניות לשבת ועוד המון סידורים, אישה וארבעה ילדים בבית. מועמד לראשות העיר מטעם יש עתד מזמין אותי לאירוע עם יו"ר המפלגה יאיר לפיד".

הוא ממשיך ומספר, "מוודא שיש שאלות עיתונאים אומר שכן, מסביר לו שאצליח להגיע באיחור הוא אומר שאין בעיה ואוכל גם להציג שאלות בשלב השאלות".

"מתארגן, עוזב הכל 40 דק' נסיעה לכל כיוון, יוצא למלון באשקלון, הזמינו את כל התקשורת שקשורה לעיר, איך שמגיע כבר עושה צילום תמונה של השלט בכניסה (עם הכיתוב הכניסה חופשית לכולם)".

אודי ממשיך ומתאר, "עולה לקומה השנייה, בא להכנס ובום... (כאן המקום לציין שבאופן קבוע משתדל ללכת עם כובע וחליפה, גם כשחם. גם כשאתה חרדי וגם כתב צבאי ואזורי, ממשיך בלבוש החסידי)".

"בחור עם חולצה של יש עתיד ניגש ושואל מי אתה, מציג את עצמי ואז הוא שואל שוב, מי אתה, ושוב מציג את עצמי", מתאר הכתב החרדי, "עורך דין מוכר מאשקלון שמכיר אותי מעבודתי ניגש אליו ואומר לי מי אני. ומצידי מראה לו גם את המיקרופון (מזכיר שזה לא רלוונטי בכלל כי בשלט כתוב שהאירוע פתוח *לכולם* ורבים צילמו בוידאו בניידים) ואז הוא שואל מה זה ביד שלך? (כאן הבנתי שקורה משהו ממש חריג. אדם שמסתובב עם לפיד ולא יודע מה זה מיקרופון *מדהים*) אומר לו מיקרופון ואז הוא שואל מאיפה אתה - מסביר לו, רדיו דרום, תראה זה גם כתוב כאן על המיקרופון".

אודי בן דוד מראיין את ח"כ חיים ילין מ'יש עתיד'. (באדיבות המצלם)

"העו"ד שהיה לידי כבר נבוך לגמרי בשבילי מהסיטואציה ההזויה. ניגשים בזמן הזה עוד 2 אנשים עם חולצת יד עתיד, הכל היה כל כך בשקט שהאנשים בפנים המשיכו לשמוע את לפיד כשהוא מרצה בפניהם".

הסאגה נמשכה, "אחד מהם הולך וחוזר ואומר לי שהדובר של יש עתיד ידבר איתי", מתאר אודי בן דוד. "(כבר יותר מ5 דקות של פאדיחות בכניסה) התקשרתי אליו והוא אמר לי שלא יוכל לתת לי להקליט את הדברים של לפיד... מבינים? אירוע שהזמינו אליו תקשורת ומאות אנשים ולי יהיה אסור להקליט".

לסיום, מסכם הכתב החרדי חובש הכובע ולבוש החליפה, "אז טוב. מכיר את הדובר וברור לי שהיתה יד מכוונת בסיפור, אז יש עתיד לא נגד חרדים?" (כן חרדי שלומד תורה, עובד ב-2 עבודות, קצין במילואים, נשוי ואבא ל-4 ילדים חמודים במקביל)". 

מאוחר יותר טילפן אבי עייש, מועמד המפלגה לראשות העיר אשקלון והתנצל בפני הכתב החרדי על התקרית.

אולם, ב'כאן חדשות' דווח הבוקר כי מדובר מפלגת 'יש עתיד' נמסר בתגובה למקרה כי "הכנסים שעורכת המפלגה לקהל הרחב אינם מיועדים לתקשורת, כדי לאפשר שיח פתוח וישיר עם האזרחים. כך גם במקרה הזה. אם כתבים רוצים לסקר את האירוע, הם מוזמנים לתאם מראש עם דוברות המפלגה".

תגובתו של דובר המפלגה, עדיין מקוממת, שכן על פי תיעודים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', ניתן לראות מודעות בהן נכתב באותיות ברורות, "הכניסה חופשית כולם מזומנים", כנראה שהאחראי על הדפסתם שכח להוסיף "פרט לחובשי מגבעות וחליפות"...

בן דוד הסתפק בתגובה קצרה ל'בחדרי חרדים': "פשוט בושה וחרפה".

כתב חרדי עיתונאי יש עתיד שנאת חרדים אשקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד