י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר 21 יום במעצר

נדחה הערר: הלפרין ישוחרר בהגבלות חמורות

ביהמ"ש המחוזי בנצרת דחה את ערר המשטרה והורה לשחרר  את יו"ר ועד היישוב מירון, אולם קיבל את בקשתה להחמיר את תנאי שחרורו ואת ההגבלות שיוטלו עליו, מחשש לשיבוש הליכים

נדחה הערר: הלפרין ישוחרר בהגבלות חמורות
מרדכי הלפרין צילום: באדיבות המשפחה

בתום דיון שנערך היום (שישי) בבית משפט המחוזי בנצרת, דחתה השופטת חנא סבאג את מרבית בקשות המשטרה בערר, והורתה בהסכמת הצדדים, לשחרר ממעצר כבר היום את יו"ר ועד מירון, מרדכי הלפרין, בתנאים מגבילים מחמירים ביותר - לאחר 21 יום במעצר.

על פי התנאים שנקבעו בבית המשפט, נודע ל'בחדרי חרדים', על הלפרין ייאסר לשהות במירון למשך החודש הקרוב, ובמשך 15 ימים נוספים ייאסר עליו להגיע למשרדי האגודה השיתופית.

סכום הערבות הוגדל ל-100,000 ש"ח, אולם סוכם כי 75 אלף ש"ח מתוכם יופקדו ביום ראשון. יתר התנאים המגבילים, נותרו על כנם.

הדיון התקיים היום בעקבות ערר שהגישה המשטרה נגד החלטת ביהמ"ש השלום בטבריה, אתמול, שהורה לשחרר את הלפרין בתנאים מגבילים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הלפרין בשמונה ימים נוספים מחשש לשיבוש הליכי חקירה. במידה ובית המשפט לא יקבל את הבקשה, המשטרה ביקשה להחמיר את התנאים המגבילים, 30 ימי מעצר בית והרחקה ממירון למשך חצי שנה.

פרקליטיו של הלפרין, עו"ד אליהו סרור ועו"ד טליה גרידיש, התנגדו להארכת המעצר וטענו כי ניתן לאיין את המסוכנות לשיבוש הליכים באמצעות התנאים המגבילים, וכי הוא יתייצב לחקירה כל פעם שיוזמן.

עו"ד טלריה גרידיש אמרה לאחר שחרורו של הלפרין, כי "התיק הזה נולד מסכסוכים פוליטיים והתחושה הייתה לכל אורך הדיונים שפשוט יש פה ניסיון לדוג כל מיני דברים שאין להם כל תשתית ראייתית". לדבריה, "בסופו של יום אני מאמינה שהתיק הזה יסתיים בקול ענות חלושה. החשוד מכחיש כל קשר לעבירות המיוחסות לו. הוא נחקר ימים שלמים ומסר את הגרסה המפורטת שלו והסברים לכל דבר ועניין".

"מדובר לצערי באובססיה של מתנגדים פוליטיים שהצליחה לחלחל למסדרונות הימ"ר ובמשא דייג שאסור על פי חוק. זה הבלבול שקרה" אמר ל'בחדרי' עו"ד אליהו סרור ממשרד סרור בן הרוש. "בסופו של דבר, ההר הוליד עכבר ובית משפט השלום שיחרר אותו מידית. למרות זאת המשטרה לא השלימה עם ההחלטה, הדגישה את האובססיה ורצה להגיש ערר לבית המשפט המחוזי".

"לטעמי, עדיף היה למשטרה שערר לא מכובד זה לא היה בא לעולם, שעה שבית המשפט הותיר את ההחלטה על כנה ושחרר את מרשי לאלתר. המשטרה נחלה מפלה, והאיש מחב"ד שוחרר לכפר חב"ד. אני שמח שבית המשפט ירד לסוף דעתנו בעניין זה, והבין שהמדובר באובססיה פוליטית בלבד וסוכם שמרשי יתרחק ממירון לחודש ימים וכמובן ישוחרר לאלתר" אמר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד