י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אבל כבד

מגדולי פוסקי ההלכה בדורנו: הגאון הצדיק רבי שריה דבליצקי זצ"ל

אבל כבד בעולם התורה וההלכה, עם הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי שריה דבליצקי זצ"ל. הגאון בן ה-93 חש ברע בליל שבת קודש והשיב את נשמתו ליוצרה בדרך לבית החולים. 'בחדרי' עם סיקור מקיף על חייו והסתלקותו של אחד מגדולי פוסקי ההלכה בדור האחרון. כתבה מתעדכנת

הגאון הצדיק רבי שריה דביליצקי זצ"ל. צילום: מתתיהו גולדברג
הגאון הצדיק רבי שריה דביליצקי זצ"ל. צילום: מתתיהו גולדברג

אבל כבד: בליל שבת לאחר חצות נפטר הגאון הצדיק המקובל רבי שריה דבליצקי זצ"ל, מגדולי פוסקי ההלכה בדורנו, והוא בן 93 בהסתלקותו.

בליל שבת חש רבי שריה שלא בטוב כונני הצלה של מד"א שהוזעקו לביתו ביצעו בו החייאה מוצלחת והוא פונה באמבולנס לבית החולים באמצע הדרך שוב קרסו מערכות גופו והוא השיב את נשמתו ליוצרה בשעה 12:27.

בשבתות האחרונות התפלל בביתו ולפני התיבה ניגש נכדו הרה"ג רבי בצלאל, בשבת האחרונה ביקש אחרי תפילת מעריב בליל שבת לומר י"ג מידות ופרקי תהילים לרפואתו, לרבי שריה היה כמה סוגי תפילין אותם היה מניח לאורך כל היום וביום שישי האחרון ביקש באופן פלאי להניח מוקדם וכבר בשש בבוקר סיים להניח את כולם.

מסע הלוויה מחר (ראשון) וזאת לבקשתו שלא לעשות לוויה במוצאי שבת. הוא ייטמן בקרית שאול בתל אביב שם ייטמן סמוך לרעייתו והוריו.

רבי שריה זצ"ל נולד בריגה שבלטביה, לאביו, רבי בצלאל יעקב, שהיה מקורב לרב אברהם יצחק הכהן קוק בעת שהתגורר בבויסק. בשנת תרצ"ד עלתה משפחתו לארץ והתיישבה בתל אביב.

בהיותו כבן 13 החל ללמוד אצל הרב יחיאל ישראלוב בבית הכנסת הגר"א שברחוב הירקון, והתקרב אף לרבי יוסף צבי הלוי, אב"ד תל אביב. בהיותו כבן 15 עלתה משפחתו לירושלים, שם החל ללמוד בישיבת קמניץ ובישיבת חברון. הרב דבליצקי התקרב לרבי דוד בהר"ן ולרבי יעקב משה חרל"פ זצ"ח.

כבר בצעירותו למד גם אצל גדולי המקובלים בני עדות המזרח בירושלים: גדול המקובלים רבי מרדכי שרעבי, רבי עובדיה הדאיה ורבי מרדכי עטיה זצ"ל.

בהיותו כבן 20 נישא לרעייתו, בתו של הרב חיים עוזר ינובסקי זצ"ל שהיה רב אגודת הכורמים תחילה התגורר בתל אביב, ולאחר מכן עבר לרמת גן. שם החל להתקרב למרן בעל החזון איש זצ"ל נהג לצעוד לביתו מדי בוקר, להתפלל עמו תפילת ותיקין.

בהיותו כבן 27 עבר להתגורר בבני ברק, שם המשיך ללמוד תורה מפי החזון אי"ש. בשנת תשי"ז יסד בביתו מניין קבוע לתפילת שחרית כותיקין בזמן הנץ החמה הנראה מנין שעבר לבית המדרש 'תפארת ציון' שם התפלל עד אחרית ימיו. מאז ועד עתה הוציא לאור למעלה משישים ספרים במגוון רחב של נושאים.

הנהגה ייחודית של רבי שריה היא לקצץ כמעט לחלוטין את זקנו. והדבר נעשה על פי קבלה. היה משתתף בשיעורים בקבלה אצל האדמו"ר הרש"ב הלוי אשלג זצ"ל בבית המדרש אשלג ברחוב שד"ל בבני ברק שיעורים אשר היו מתקיימים כל יום לפנות בוקר. 

קשר מיוחד היה לרבי שריה עם האדמו"ר מביאלא בני ברק עמו היה לומד קבלה בימי שישי במשך שנים רבות. 

הגר"ש לא היה רק בקי עצום בקבלה. הוא גם מחמיר בהליכותיו על פי האר"י והגר"א. מרבה בטבילות לתוספת טהרה, ואף בשנים של זקנה מופלגת עושה מרחק רב עבורן. בשבתות מוסיף חומרה ומקפיד לטבול במקווה קר שהחשמל בו מופעל רק באמצעות גנרטור, כמו החזון איש.

מסע הלוויה מחר (ראשון) בשעה 10:00 בבוקר מביתו ברחוב ירושלים 50 בבני ברק לבית החיים בקרית שאול שם ייטמן בחלקת אבותיו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

(הגר"ש דביליצקי זצ"ל בביתו בבני ברק. צילום: משה גולדשטיין)

רבי שריה דבליצקי ברוך דיין האמת הלוויה פוסק הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד