ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
כמאה רקטות נורו מעזה

הסלמה דרמטית: כמאה רקטות התפוצצו בדרום

הסלמה דרמטית במתיחות: כמאה רקטות שוגרו היום מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. אחת הרקטות פגעה בבית משפחה בשדרות וגרמה לפציעתם של האב, האם ושתי בנות. רקטה נוספת התפוצצה בחצר בית כנסת. צה"ל תקף בתגובה יעדים בעזה. הקבינט קיים התייעצות חירום במהלך השבת. מגעים אינטנסיביים לרגיעה מתקיימים בין הצדדים

הסלמה דרמטית: כמאה רקטות התפוצצו בדרום
כאן פגעה הרקטה בבית בשדרות צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הסלמה נוספת בדרום: במהלך השבת שוגרו כ-100 רקטות לעבר ישובי עוטף עזה. אחת מהן התפוצצה בחצר בית כנסת בשדרות, אחרת בבית פרטי בעיר.

שתים מרקטות הקסאם התפוצצו בעיר שדרות. אחת הרקטות פגעה בבית פרטי וכתוצאה מכך ארבעה בני אדם נפגעו בדרגות פציעה שונות ופונו על ידי מד"א לבית החולים.

הרקטה השניה פגעה בחצר בית כנסת, ללא נפגעים. אחת מהן נפלה כ-200 מטר בלבד מביתו של ראש העיר, אלון דוידי.

הנפגעים בשדרות, ארבעה בני משפחה, פונו למרכז הרפואי ברזילי ומצבם מוגדר קל. אב המשפחה, כבן 50, עם רסיסים במצח וברגלים, ואם המשפחה בת 45 רסיסים ברגלים. בת 15 עם רסיסים בפנים, בראש וברגלים, כמו כן בת 14 עם רסיסים בפנים וברגלים וחבלה בעורף.

בתגובה, צה"ל תקף מספר פעמים יעדים שונים ברצועת עזה. אחת התקיפות בוצעה לעבר בניין רב קומות במחנה הפליטים שאטי בצפון רצועת עזה ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של ארגון הטרור חמאס. תחת הבניין נחפרה מנהרת לחימה ששימשה לתרגול לחימה בתת קרקע. מנהרה זו היא חלק מרשת מנהרות תת קרקעיות שחפר ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה.

הבניין, שהיה מיועד לשימוש תושבי הרצועה לשירותים ציבוריים ודיור, הפך על-ידי חמאס למתקן אימונים. התקיפה נעשתה לאחר שיושבי הבניין הוזהרו מראש על-ידי כוחות צה"ל.

בהודעה שפרסם צה"ל נאמר כי: "מהשעה 15:00 זוהו כ-100 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל, בהובלת ארגון הטרור חמאס. כעשרים מהם יורטו על-ידי כיפת ברזל, וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים".

"במהלך היום, תקף צה"ל עשרות מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס בשטח רצועת עזה, בהן בניין ששימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי של ארגון הטרור חמאס תחתיו נחפרה מנהרת טרור, שתי מנהרות טרור נוספות, מפקדת גדוד חמאס בבית להיא וכן עשרות יעדי טרור במתחמים צבאים".

"ארגון הטרור חמאס הוא האחראי על כל המתבצע מרצועת עזה וממנה והוא שנושא באחראיות למצב. צה"ל ערוך למגוון תרחישים שילכו ויתעצמו על-פי הערכת המצב והצורך המבצעי. צה"ל נחוש להמשיך ולהגן על אזרחי ישראל".

ההסלמה החלה לאחר שקצין צה"ל, סגן מפקד גדוד שריון, נפצע באורח בינוני מרימון שנזרק לעברו על-ידי מחבלים בצפון רצועת עזה. זאת, במהלך הפרות הסדר אלימות לאורך גדר המערכת לאחר כניסת השבת. כוחות צה"ל השיבו באש לעבר המחבלים וזוהתה פגיעה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

במהלך השבת קיים הקבינט המדיני-בטחוני התייעצות חירום בשיחת ועידה טלפונית, והוא אמור לקיים מחר ישיבה בעקבות ההתפתחויות. "בהתייעצות שר הביטחון, הרמטכ"ל והצמרת הביטחונית של ישראל, החלטנו על פעולה עוצמתית נגד הטרור של החמאס. צה"ל הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן ואנחנו נגביר את העוצמה של ההתקפות שלנו ככל שידרש", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים הערכת מצב באוגדת עזה בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים נוספים. בהערכת המצב הוצגה פעילות הכוחות ומוכנותם להגברת עוצמת הצעדים המבצעים ככל שיידרש.

"צה"ל פועל כנגד פעילות הטרור המובלת על ידי ארגון הטרור חמאס במרחב הגדר, נגד שיגורים על יישובי הדרום וטרור האש. צה"ל יגביר את עוצמת תקיפותו ברצועה ככל שיידרש. נמשיך לפועל לשיפור המציאות הביטחונית ולחיזוק תחושת הביטחון של תושבי הדרום", נמסר מדובר צה"ל.

במקביל מסר דובר החמאס בעזה: "מנסים להגיע להסכם על הפסקת אש, אבל הודענו לכל הגורמים שישראל היא שהתחילה בירי ולכן עליה להפסיק קודם". גורם ביטחוני ישראלי אישר את קיומם של מגעים לרגיעה, בעודו מציין כי ישראל דורשת מחמאס להפסיק גם את שיגור העפיפונים, בתמורה להפוגה.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר בבוקר יום השבת כי צה"ל נערך לכל התרחישים. "הבנו שההסלמה הזו מתקרבת ואכן נערכנו אליה בהתאם. הכוונה שלנו בסבב הזה היא להחזיר את השקט לעוטף עזה", טען.

קצין בכיר במערך ההגנה של חיל האוויר הוסיף כי: "מערך ההגנה השלים לאחרונה שורה של היערכויות לפריסה כלל ארצית והוא נמצא בפריסה הרחבה ביותר מזה שנים בטח מאז מבצע צוק איתן".

ואילו ראש עיריית שדרות דוידי מסר: ״השאלטר על השקט נמצא בידיים של חמאס. הציפייה שלנו מראש הממשלה ושר הביטחון להשתמש בכל הארסנל העומד לרשותם כדי להשיב את השליטה על חיי התושבים בשדרות ובעוטף למדינת ישראל״.

שר החינוך, נפתלי בנט, ניצל את ההזדמנות למתקפה חריפה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "הנוסחה לפיה לאחר חודשיים של שריפות ומאות רקטות על תושבי עוטף עזה, חמאס מכתיב לנו את הפסקת האש היא שגיאה חמורה".

לדברי חבר הקבינט ויו"ר 'הבית היהודי': "הבהרתי לפני חודשיים: הבלגה מולידה הסלמה. ‏מי שמבליג על הפרת ריבונותנו ונמנע מפעולה יסודית, גוזר עלינו מלחמת התשה מתמשכת. ‏יש להורות לצה״ל לפעול בעוצמה, בתחכום וביסודיות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד