י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לאחר שבוע סבל: יחודש החשמל לדיירים בצפת

לאחר שבוע שבו סבלו קשות עשרות משפחות המתגוררות בבנייני מגורים צפתיים המצוי במוקד מאבק סוער ואיבד בשל כך את החיבור לחשמל, צפויה מחר מועצת העיר להתכנס ולאשר פתרון זמני שיאפשר החזרה של זרימת החשמל למבנה

לאחר שבוע סבל: יחודש החשמל לדיירים בצפת
הבניין שבמוקד הסערה בצפת צילום: דוד כהן

כמעט שבוע ימים סובלים עשרות דיירים חרדים תושבי העיר צפת מניתוק החשמל בשל בעיות ביורוקרטיות, כאשר עד כה הפתרונות נותרו כהבטחות ודיבורים בלבד - ללא פתרון אמיתי. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כעת, הרימו חברי המועצה החרדים את הכפפה, ויזמו פתרון יצירתי שיביא סוף לכאוס ויחדש את אספקת החשמל לדיירים. עד כה נמנע חיבור החשמל למבנה בשל כך שלבניין טרם הוצא 'טופס 4', מכיוון שמהנדסת העיר אינה יכולה לחתום ולאשרו, בשל מניעה עבורה לעסוק בפרויקט המדובר - לאחר שנחקרה בקשר אליו במשטרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שעות לפני השבת נועד חבר מועצת העיר, אליעזר לזר, לפגישה דחופה בנושא עם סגני ראש העיר נהוראי לחיאני ומשה אוחיון ועם חברי המועצה יוסי גלנט, עמנואל לוי, אריק מנגיסטה וויקי אלקבץ, לצד יזם הפרויקט ונציגי התושבים.

בפגישה העלו הצדדים הצעה לפתרון, לפיה ימונה מהנדס זמני לעירייה, שיחתום על הפרויקט עבור חברת חשמל, כך שזו תוכל לחבר את החשמל חזרה באופן מיידי. הם סיכמו כי מחר (ראשון), יכנס ראש העיר ישיבת מועצה שלא מן המניין, כדי להצביע על מינוי מהנדס זמני כ- כך שהחשמל יחזור עוד מחר לתושבי הבניין.

כזכור, בסוף השבוע האחרון הפגינו אל מול בניין עיריית צפת תושבי שני הבניינים, שנותקו כבר בסוף השבוע שעבר מחשמל. התושבים מחו על כך שראש העיר נסוג מהתחייבותו, לדבריהם, להורות לחברת חשמל לחבר את הבניינים לרשת החשמל לאחר אישור של מהנדס חשמל. התושבים טוענים כי כבר בתחילת השבוע הגיע לשולחנו של ראש העיר אישור ממהנדס חשמל אך ראש העיר לא עמד בהתחייבות והם עדיין יושבים בחושך.

ראש העיר עם התושבים בשעות שלאחר הניתוק מחשמל

ב'בחדרי חרדים' דווח בשעתו, כי מדובר בתושבים חרדים בשני בניינים חדשים בעיר צפת שנותקו מרשת החשמל בשל העובדה שלבניינים אין עדיין טופס 4. התושבים המתוסכלים נאלצו לחבר גנרטור שמספק חשמל מועט ומאפשר שימוש בתאורה וקירור במקררים בלבד, כך שבימים החמים העוברים עלינו אין לתושבים אפשרות לקרר את הבית או לכבס את הבגדים.

בשיח שבין העירייה לתושבים גילו התושבים כי כדי לקבל טופס 4, צריכים הבניינים לעבור הליך של תב"ע מחדש, הליך שיכול לקחת שנתיים.

כחלק מהניסיון להאבק ברוע הגזירה הגיעו אמש ילדי הבניינים אל הלובי המואר חלקית והכינו שלטים עליהם כתבו "רוצים בגדים נקיים" ו"רוצים להתקלח במים חמים". היום כאמור הפגינו התושבים בדרישה להחזרת החשמל.

מעיריית צפת נמסר אז בתגובה: "הבניין נמצא במצב של כונס נכסים, ללא טופס איכלוס, עם בעיות רישוי וצו הפסקת עבודה. במצב זה ניתנו מפתחות לדיירים שאכלסו את הדירות כשהן מחוברות לחשמל זמני בצורה לא חוקית ומסכנת חיים".

"בשבת האחרונה עלה באש ארון חשמל ועקב כך נותק החשמל לאלתר. כעת באחריות הכונס להסדיר את סוגיות הבטיחות והאישורים הנדרשים לקבלת טופס איכלוס. עיריית צפת אינה הכתובת אך תעשה כל שביכולתה לסייע ולהקל על הדיירים שנקלעו למצב בעייתי זה ותקצר כל הליך בירוקרטי שיונח על שולחנה מצד הכונס".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד