י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טראמפ פגש את פוטין: המטרה המשותפת – ישראל

מנהיגי שתי המעצמות החזקות בעולם נפגשו לפסגה ראשונה, כאשר ישראל עולה על שולחן הדיונים בנפח גבוה למדי. "ישראל צריכה ביטחון וזו המטרה המשותפת שיש לי ולנשיא פוטין", אמר טראמפ

טראמפ פגש את פוטין: המטרה המשותפת – ישראל
פסגת טראמפ-פוטין צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ נפגש עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בהלסינקי שבפינלנד. "היחסים בין המדינות השתנו, המצב בין המדינות היה רע מאד, ועכשיו המצב השתנה לטובה", טען המנהיג האמריקאי.

"עבדנו עם ישראל במשך עשרות שנים, מעולם לא היתה לנו מדינה קרובה יותר מישראל, פוטין עצמו מאוד קרוב לישראל, אנחנו דיברנו עם ראש הממשלה נתניהו, וארה"ב ורוסיה רוצות לעזור לישראל כדי שתוכל להגן על עצמה ישראל צריכה ביטחון, וזו המטרה המשותפת שיש לי ולנשיא פוטין", הוסיף טראמפ.

הוא התייחס גם לחילוקי הדעות בין המדינות על המצב בסוריה, וטען כי: "שתי המדינות צריכות למצוא את המכנה המשותף ביניהן כדי לפתור את בעיותיהן המשותפות".  לדבריו: "הבהרנו את החשיבות של עצירת הכוחות האיראנים במזרח התיכון, הסיפור בסוריה מורכב מאד, אנחנו לא ניתן לאיראן להצליח בסוריה, ולנצל את ההצלחה שלנו נגד דאע"ש, שאותו כמעט מיגרנו".

פוטין עצמו דיבר קצת אחרת, ואמר כי "ארה"ב יודעת את העמדה שלנו, בכל הנוגע להסכם הגרעין עם איראן".

טראמפ התייחס גם לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, כשבסוף השבוע האחרון הוגשו כתבי אישום נגד 12 קציני מודיעין רוסיים - על חלקם בהתערבות בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות בארה"ב.

הנשיא הכחיש כל מעורבות ואמר כי הוא מאמין לפוטין שמכחיש גם הוא כל קשר. "לא היתה מעורבות רוסית, לא היה שיתוף פעולה, אני ניצחתי את קלינטון בקלות, וחבל מאד שיש ספק בנושא הזה,  לא היה שיתוף פעולה עם הרוסים, היה לנו קמפיין בחירות מדהים ולכן אנחנו ניצחנו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על הפגישה בין טראמפ לפוטין, ואמר כי הוא "מברך על המחויבות העמוקה של ארה"ב והנשיא טראמפ לביטחון ישראל, כפי שבאו לידי ביטוי בפגישתם של הנשיא טראמפ והנשיא פוטין. הידידות בין ישראל לארה"ב מעולם לא הייתה איתנה יותר".

כמו כן, הוסיף רה"מ, כי הוא "מעריך מאוד את התיאום הביטחוני בין ישראל לרוסיה ואת העמדה הברורה שהביע הנשיא פוטין על הצורך בקיום הסכמי ההפרדה בין ישראל לסוריה מ-1974".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד