י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חוק חדש: מוסדות חינוך יחזיקו מזרקי אפינפרין

חוק חדש שאושר בכנסת מחייב החל משנת הלימודים הבאה את כל בתי הספר, מעונות היום והפעוטונים במדינה להחזיק מזרקי אפינפרין לטיפול בתגובות אלרגיות

חוק חדש: מוסדות חינוך יחזיקו מזרקי אפינפרין
בית החולים רמבם

מליאת הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שניה ושלישית פה אחד חוק חדש, שיחייב החל משנת הלימודים הבאה את כל מוסדות החינוך בהחזקת תכשירי אפינפרין, לטיפול חירום בעת תגובה אלרגית.

החוק החדש, הראשון של חה"כ יהודה גליק, קובע כי רשות הבריאות תוודא כי מוצב תכשיר שכזה, לפני מתן רשיון לפתיחת בית ספר. הצעת החוק תחול גם על מעונות יום וצהרונים.

כמו כן, נקבע כי שר הבריאות בהתייעצות עם שר החינוך ושר העבודה והרווחה יקבע תקנות בנוגע למינון התכשיר שיש להחזיק, מיקומו, השילוט הנדרש להצבה, תנאי האחזקה של התכשיר, וסדר הפעולות בעת חשד למקרה של אלרגיה מסכנת חיים במוסד החינוך.

כמו כן, מוסדות ציבוריים יוכלו לרכוש תכשירי אפינפרין ללא מרשם רופא, ולאחר חתימה על הצהרה כי הם רוכשים את תכשיר עבור הצבתו במקום הציבורי.

חה"כ גליק אמר בדיון: "מדובר בחוק שעלותו נמוכה והוא מציל חיים. יש צורך להחיל את החוק גם על מסעדות ובתי מלון, שבהם כבר היו מקרי מוות כתוצאה מתגובה אלרגית ואני מקווה שזהו צעד ראשון בדרך לשם".

"אני מודה לכל השותפים בקידום הצעת החוק: לחברי הכנסת טלי פלוסקוב ואלי אלאלוף יו"ר וועדת העבודה הרווחה והבריאות, לעמותת יה"ל, לאודליה אלבו מהעמותה הישראלית לאלרגיות מזון, למירי כהן ונילי חיון דיקמן ממשרד הבריאות, לחברת הכנסת לשעבר יפעת קריב שיזמה את הצעת החוק בכנסת הקודמת ולעורכת דין יעל סלנט, היועצת המשפטית לוועדת העבודה הרווה והבריאות על הסיוע בקידום החוק עד לחקיקתו היום".

שלומית רדר, מנכ"לית עמותת יה"ל, מסרה: "אנחנו מבקשים לברך את ח"כ יהודה גליק על הנחישות בקידום הצעת החוק. אין ספק שכעת, כאשר תהפוך ההצעה לחוק מחייב, אוכלוסיית הילדים האלרגיים תהיה בטוחה יותר גם במרחב הציבורי ובמוסדות החינוך".

ואילו לדברי אודליה אלבו, יו"ר העמותה הישראלית לאלרגיות מזון: "העמותה הישראלית לאלרגיות למזון מברכת את ח"כ יהודה גליק על העברת חוק האפיפן - חוק מציל חיים! באמצעות חקיקה זו מצטרפת ישראל למדינות שונות בעולם המערבי שהתייחסו בחקיקה לתופעת האלרגיה למזון של תלמידים במוסדות החינוך, באמצעות חקיקה זו יתאפשר טיפול מיידי אשר ימנע סיבוכים ומקרי מוות מיותרים הניתנים למניעה. הימצאות מזרק אפיפן במוסדות החינוך מבטיחה את שלומם של תלמידים הסובלים מאלרגיות למזון".

וח"כ לשעבר יפעת קריב אמרה: "כאימא לילד שהיום הוא חייל ואלרגי לחלב אני פעילה כבר שנים בתחום האלרגיות למזון, בכנסת הקודמת הגשתי את הצעת החוק הזו ובשעה טובה אני מברכת על סיום התהליך בכנסת הנוכחית בהובלתו ח״כ יהודה גליק, שמחויב מאוד לנושא".

לדבריה: "מדובר בחוק מציל חיים, שמטרתו להגן על ילדים ובני נוער הסובלים מאלרגיה למזון, החקיקה קיימת בעולם המערבי והגיע הזמן שתחוקק גם בישראל. אני מודה לידידי יהודה על שקידם את החוק הזה מתוך מחוייבות להצלת חיים. היום, אלפי ילדים והורים ברחבי ישראל יוכלו להרגיש בטוחים יותר במוסדות החינוך שלהם".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד