ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שנתיים וחצי אחרי האסון

אישום נגד המצילה שלא הצילה את תהילה

שנתיים וחצי לאחר שתהילה ע"ה טבעה בבריכת המלון בחנוכה, הוגש כתב אישום נגד המצילה שהייתה עסוקה בטלפון

  • ה' אב התשע"ח
אישום נגד המצילה שלא הצילה את תהילה
pixabay

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום בגין גרם מוות ברשלנות נגד הנאשמת אשר עבדה כמצילה בבריכה במלון רמדה בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חן בן שלום, ביום כ"ט כסליו תשע"ו, יום שישי ערב שבת חנוכה, הייתה הנאשמת בת ה-24, מצילה יחידה בבריכה. במהלך המשמרת, הגיעו לבריכה מורלי ושישה ילדיה, תושבי רחובות. מכתב האישום עולה כי במהלך המשמרת לא השגיחה המצילה על המתרחצים. היא ישבה כל העת בעמדת המצילה, לא הסתובבה בשטח הבריכה כדי להשגיח ולבחון את המתרחש במים ואף לא קמה ממקומה למצב עמידה באופן שיאפשר לה להשגיח על המתרחצים ולהתבונן על המתרחש במים. בנוסף הנאשמת שוחחה במהלך המשמרת בטלפון הנייד שלה.

על פי כתב האישום שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', בזמן שהמצילה הייתה עסוקה בשיחת טלפון, היא לא שמה לב לכך כי ישנן קטינות במים העמוקים, לרבות תהילה - ילדה בת 6, לא העירה להן, לא השגיחה עליהן ולא עשתה דבר כדי למנוע זאת.

בשלב מסוים, טבעה תהילה אוחיון ע"ה בבריכה באזור המים העמוקים במרחק של מטרים בודדים מעמדת המצילה. הנאשמת, שדעתה הייתה נתונה באותה עת לשיחת טלפון הארוכה שאותה קיימה קודם לכן, לא שמה לב לטביעת המנוחה.

אחת המתרחצות אשר הבחינה במתרחש צללה במי הבריכה ומשתה את הילדה ממקום הטביעה. משראתה זאת המצילה, קמה ממושבה בעמדת המצילה רצה לעבר האישה והמנוחה והחלה להנשים את המנוחה ולנסות להחיותה משך דקות ארוכות, לאחר שכתוצאה מהטביעה הקטינה איבדה את הכרתה והפסיקה לנשום.

תהילה אוחיון ע"ה פונתה במצב קריטי ללא דופק ונשימה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים כשהיא מונשמת ללא הכרה. לאחר כחודש היא נפטרה בבית החולים 'רעות' בתל אביב, כתוצאה מהפגיעות שנגרמו לה עקב טביעתה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד