י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"היא בורחת!" >> תיעוד מבית שמש

צפו: נמלטת לאחר שהותקפה ע"י קיצונים

בימים האחרונים נערכות ע"י הקיצונים ברמת בית שמש - הפגנות על רקע התקהלות נערי שוליים בשכונה. אמש חלפה במקום נערה בלבוש שאינו צנוע מספיק. המפגינים תקפו אותה בצעקות והיא נמלטה מהמקום. שוטרים הוזעקו למקום והקיצונים צעקו לעברם גידופים וקריאות גנאי קשים

צפו: נמלטת לאחר שהותקפה ע"י קיצונים
קנאים בבית שמש. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

בימים האחרונים נערכות הפגנות בבית שמש, על רקע התקהלות נערי שוליים ברמת בית שמש. אמש (שני), חלפה במקום נערה בלבוש שאינו צנוע מספיק, המפגינים תקפו אותה בצעקות וזו נראית בתיעוד וידאו כשהיא נמלטת מהמקום.

ביום ראשון השבוע, קנאים התעמתו עם שבאבניקים ברמת בית שמש, בניסיון לסלקם מהשכונה שלא ישפיעו רוחנית חלילה על תושבי המקום. בעימותים האלימים, נפצעו שניים שפונו לבית החולים ואחד המעורבים נעצר על ידי משטרת בית שמש.

גם הלילה הוזעקו כוחות משטרה למקום, ובתיעוד הוידאו נשמעות קריאות גנאי לעבר השוטרים "אייי מסכנה, היא ברחה", נשמעת אומרת מי שתיעדה את הסרטון, בו נראים עשרות רצים ברחוב, ככל הנראה לעברה. "נאצים", "ימח שמך, תעלה באש" היו רק חלק מקריאות הגנאי לעבר כוחות המשטרה.

הסרטון פורסם בחדשות 10 על ידי יוסי אלי, שדיווח בשם תושבים כי "מדובר בחברי משמרות הצניעות שמגיעים לאזור ומטרידים עוברי אורח. עופר חדד, כתב ערוץ 'החדשות' הגיב בטוויטר לסרטון וכתב: "שתי הערות, 1. גועל נפש. 2. אלה לא "חרדים", בדיוק כשם שקיצוני נוער הגבעות הם לא "המתנחלים". כל מיני משמרות צניעות הזויות ואלימות מייצגות מיעוט שבמיעוט. מעריך שכל אחד מחברי החרדים שראה את הסרטון התעצבן לא פחות מיתר הצופים. אולי יותר".

בעקבות הסרטון, פנה ח"כ מוסי רז לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, וכתב, "זהו אירוע תקדימי המהווה הסלמה חמורה ביחס שבין חרדים לנשים בעיר. אירועים אלה יוצרים אווירת אימה ומהווים פגיעה חמורה בחופש התנועה של נשים במרחב הציבורי. חובתה של המדינה להגן על ביטחון אזרחיה כמו גם על זכותם הדמוקרטית לבחור את אורח חייהם, בכל מקום ובכל זמן".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד