י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הזיה. אני צובט את עצמי"

ומי מרצה לקציני צה"ל? מחבל שישב בכלא

מחבל שישב בכלא הישראלי, הרצה במשך תקופה למפקדים בתוך בסיס צה"ל, כשהוא מסביר להם שצה"ל הוא צבא כובש, כך פורסם לראשונה באתר החדשות 0404 • אחד הקצינים הבכירים: ״אני צובט עצמי ולא מצליח להבין מה קורה בצבא שלנו. זה מתרחש מול העיניים שלי ואני חלק מההזיה הזאת"

צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90

מחבל שישב בכלא הישראלי, הרצה למפקדים בתוך בסיס צה"ל, כשהוא מסביר להם שצה"ל הוא צבא כובש, כך פורסם לראשונה באתר החדשות 0404.

על פי הדיווח שהביך מאד את צה"ל, מפקדים שהיו לפני כניסה לתעסוקה מבצעית, התאספו ביום חמישי האחרון להרצאה. המרצה היה מחבל שישב בעבר בכלא הישראלי. אחיו של המחבל, חוסל בעבר וגם אמו ישבה בכלא יותר מחמש שנים.

המרצה המחבל מעביר כבר במשך תקופה הרצאות למפקדים בצה״ל. ההרצאה התקיימה בתוך הבסיס הצבאי של חטמ״ר עציון וזאת לקראת עליית הגדוד לקו בגוש עציון.

המפקדים זכו להרצאה שהוגדרה כהרצאה מנטאלית לקראת העלייה לקו, וזאת בסיום יום עמוס שכלל סיורים, תדריכים ועוד.

המחבל, פעיל ארגון הטרור פת״ח, עבד במנגנון הביטחון ברשות והוא ממקימי פורום המשפחות השכולות. המחבל, עמד לפני מפקדי צה״ל והרגיש בעל הבית. הוא מרצה להם בתוך הבסיס ומכין אותם מנטאלית לקו בגוש עציון. המחבל דיבר על ״דו קיום ישראלי-פלסטיני״, על ״סיכוי לשלום״ ועל כך שצה״ל הוא בעצם ״צבא כיבוש״ ו״הפלסטינים הכבושים מפגינים בדרך לגיטימית״.

מפקד החטיבה הוא דוד שפירא, המג״ד לשעבר של אלאור אזריה, ומי שחיסל בתור מ"פ את המחבל בטבח בישיבת מרכז הרב ב-2008 שבו נרצחו שמונה תלמידי הישיבה, סמח"ט החטיבה הוא שלומי ממן, מי שהתגייס לפלוגה השניה של גדוד נצח יהודה בשנת 1999

אחד הקצינים הבכירים סיפר לחדשות 0404: ״אני צובט עצמי ולא מצליח להבין מה קורה בצבא שלנו. זה מתרחש מול העיניים שלי ואני חלק מההזיה הזאת. זה לא נתפס שאת ההכנה לקו יעשה מחבל. כך מנסים להחליש אותנו מבפנים, לשגע את הראש של המפקדים. מחבל בתוך בסיס צבאי, הופך למרצה. צה״ל שלי, שלנו, מתייחס לעצמו כ״כובש״ ומנסה לשכנע אותנו שאנחנו ״כובשים״ ולכן אין אויב – יש רק מפגינים מסכנים ואנחנו בעצם אשמים בהכל. מה שמלמדים את מפקדי צה״ל זה שחיילי צה״ל הם שוטרים ואילו האויב הם רק אזרחים. עם זה אנחנו צריכים לצאת למלחמה. נותר לי רק לזעוק לשר הביטחון ולרמטכ״ל –  הצילו״.

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: ״ההרצאה התקיימה מטעם ארגון שאינו חלק מרשימת המכונים שאושרו בחיל החינוך והנוער בעמ״ט המכונים ועל כן לא מאושר להעביר הרצאות בצה״ל. ההרצאה הועברה מספר פעמים בודדות בימי ההכנה לקראת התעסוקה המבצעית בגזרת עציון בחודשים האחרונים ולא אושרה על פי הנהלים בצה״ל. לאחר בחינת תוכן ההרצאה על ידי מפקד החטיבה הנוכחי ולאור פקודות הצבא הוחלט כי התוכן לא יועבר עוד בהמשך״.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד