י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יהודי גרמניה חוששים

קבוצת מוסלמים התנפלה על חובש הכיפה ברחוב

בתקרית נוספת המערערת את ביטחונם של יהודי גרמניה, התנפלה קבוצת מהגרים מוסלמית על יהודי חובש כיפה, כשהיא גורמת לו ל"פציעות כואבות"

קבוצת מוסלמים התנפלה על חובש הכיפה ברחוב
יהודי גרמני עם כיפה בברלין צילום: רויטרס

ושוב זה קורה - האנטישמיות מראה את פרצופה המכוער ביבשת אירופה: יהודי שחבש כיפה בעיר הגרמנית דיסלדרוף, הותקף ביום שישי האחרון על ידי כנופיית מהגרים מוסלמים מצפון אפריקה. התוקפים קיללו והכו את היהודי, ששמו לא פורסם.

על פי הדיווח בכלי תקשורת בגרמניה, קבוצה גדולה של מהגרים תקפה את היהודי, כשהם גורמים לו ל"פציעות כואבות". התוקפים היו כולם צעירים, בגילי 18-23.

דובר משרד החוץ הישראלי עמנואל נחשון הגיב על התקיפה נגד חובש הכיפה, בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "אלו לא רק אירועים נפרדים, זהו דפוס התנהגות של התקפות אנטישמיות של מהגרים מוסלמים נגד חברי הקהילה היהודי - רק בגלל שהם יהודים. זה לא מקובל בשום מקום, ובוודאי לא בגרמניה", נכתב בהודעה.

מנכ"ל הקהילה היהודית בדיסלדורף, אמר לתקשורת הגרמנית, כי "ביטחונם של אזרחים יהודים בגרמניה זה קטסטרופלי".

האירוע מצטרף לעוד הרבה אירועי תקיפה נגד יהודים בגרמניה בחודשים האחרונים. רק ביום חמישי האחרון הכו בטעות שוטרים בעיר בון שבמערב גרמניה, מרצה יהודי לפילוסופיה לאחר שגרמני ממוצא פלסטיני תקף אותו כי הוא חובש כיפה. כשהפלסטיני הבין שהמשטרה בדרך, הוא ברח מהמקום. המרצה רדף אחריו - והשוטרים הגרמנים עצרו את המרצה והכו אותו בפניו, לאחר שחשבו בטעות שהוא התוקף.

לפני שבוע הותקף הרב מנחם מנדל גורביץ שליח חב"ד לעיר אופנבך שבגרמניה בידי מספר נערים ממוצא אפריקני' בעת שהיה בדרכו לבית הכנסת בערב שבת האחרון. "הם קראו לעברי 'יהודי' והצמידו כינוי גנאי, צעקו, 'תשחררו את פלסטין', וקריאות נוספות" סיפר הרב.

ובמקרה נוסף, הוכה יהודי ממוצא סורי בברלין ביום שבת האחרון. האיש בן ה-25 סיפר למשטרה כי נכנס לוויכוח עם שבעה גברים ושלוש נשים. לאחר שהם זיהו כי הוא עונד שרשרת של מגן דוד, אחד מהגברים נתן לו אגרוף, תוך שהוא קורא לעברו קריאות אנטישמיות. היהודי החל לברוח, אך נפל, וחטף אגרופים נוספים ובעיטות על ידי מספר אנשים נוספים בקבוצה.

מספר תקריות נוספות שערערו אף הן את ביטחונם של יהודי גרמניה. כך, הוכה לפני מספר חודשים אדם חובש כיפה ברחוב בברלין. הנערה היהודיה סוזנה פלדמן נרצחה על ידי מהגר לפני מספר שבועות. ישראלי נוסף הוכה באמצעות בקבוק זכוכית בברלין, לפני כחודש, על ידי מספר מוסלמים, לאחר שדרשו ממנו לכבות שיר ישראלי שהשמיע בפלאפון שלו בתחנת הרכבת. בנוסף, תלמיד יהודי בבית ספר בברלין עבר התעללות לאורך חודשים ולא זכה ליחס מההנהלה, כאשר מספר תלמידים קוראים לעברו קריאות אנטישמיות, ואומרים לי בין השאר כי הוא צריך לחשוב על משפחתו שנשרפה בשואה.

ברלין כיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד