י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פרסום ראשון: מתחדשת הבניה שבמוקד השחיתות בבית שמש

בית המשפט ביטל את צו הפסקת העבודות בפרוייקט המגורים בבית שמש, העומד במרכז חקירת להב 433 בחשד לפרשת שחיתות נרחבת בעיריית בית שמש, במסגרתה נעצר יו"ר ועדת התכנון והבניה העירונית, איש 'דגל התורה'

פרסום ראשון: מתחדשת הבניה שבמוקד השחיתות בבית שמש
פרוייקט סאטמר בבית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

פרסום ראשון: כחודשיים וחצי לאחר שהחקירה הפכה לגלויה, ובמסגרתה נעצר יו"ר ועדת תכנון ובנייה משה מונטג ובכירים נוספים בעירייה, הורה בית משפט השלום על ביטול הצו להפסקת העבודות בפרויקט שנמצא במרכז החקירה.

כשבוע וחצי לאחר פרסום החקירה, הגישה היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה של משרד האוצר, צו מנהלי להפסקת עבודות הבנייה בפרויקט שברחוב שפת אמת 8, עליו נסובה בין היתר החקירה. ל'בחדרי' נודע כי לטענתם, ישנה חריגת בנייה של 700 מ"ר מעל המותר.

"יש לי יסוד להניח כי במקרקעין שיפורטו להלן, מתבצעת עבודה אסורה", נכתב בצו. המדובר הוא בהיתר בניית שלוש קומות מתחת למפלס הרחוב, שנועדו לחניה, מרפאות ואולמות - שניתן בחודש אדר.

חשוב לציין, כי היתרי הבנייה ניתנו לשתי בקשות. האחת, בניית שלוש קומות מתחת למפלס, והשנייה, מעטפת לשלושת מגדלי המגורים. החלטה זו של בית המשפט, מתייחסת רק לבניית שלושת הקומות.

חברת 'ברכת השמש', בניהולם של לייב וולדמן ועו"ד יצחק שלמה אייזנשטיין, וכן עמותת 'בית ומנוחה', הגישו לפני כחודשיים לבית משפט השלום בבית שמש בקשה בהולה לביטול צו הפסקת העבודה.

בנימוקי הבקשה, שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נכתב כי בניגוד לנטען - עבודות הבניה מתבצעות בהתאם להיתר שניתן ואין כל חריגה ממנו. עוד נטען, כי הבנייה נערכת בהתאם למספר המ"ר שקיבל אישור. "ככל שהמשיבה סבורה כי ניתן היתר בנייה בניגוד לתכנית, אז שומה עליה לנקוט בהליכים העומדים לרשותה על פי החוק". עוד הוסיפו, כי "דרך המלך לתקוף את היתרי הבנייה, היא בפני הערכאות המוסמכות". 

לעומת זאת, היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה, טענה בבית המשפט, כי מדובר בשטח של 10,000 מ"ר המצוי בליבת חקירת משטרה הנוגעת להתנהלות גורמים בוועדה המקומית, באשר למתן ההיתרים לבנייתו". לטענתם, ההיתרים אינם תואמים את התכניות ולכן ההיתרים בלתי חוקיים. במסמכים שהגיעו ל'בחדרי' נטען עוד כי "הפסקת הבנייה היא ההחלטה המתבקשת בנסיבות העניין עד אשר תתבהר התמונה העובדתית ותתקבל ההחלטה האם הם בטלים".

היום, כאמור, התקבלה פסיקה בנושא, בה כתבה השופטת סיגל אלבו: "אני מורה על ביטולו של סעיף 2 לצו הפסקת העבודות המנהלי. לפיכך, בכל הנוגע לבניית שלוש הקומות המיועדות למרפאות, אולמות וחניון, רשאים המבקשים להמשיך בביצוע עבודות הבנייה". אלבו הוסיפה וחייבה את היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה בהוצאות משפט בסך 10,000 ש"ח.

פרשת השחיתות בבית שמש להב 433 בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד