י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנתונים המלאים על הערים החרדיות

מודיעין עילית הפתיעה: כפול זכאים לבגרות

שלוש ערים חרדיות נמצאות בעשירייה התחתונה של רשימת הזכאות לבגרות, בעוד רק עיר אחת נמצאת בעשירייה הפותחת

מודיעין עילית הפתיעה: כפול זכאים לבגרות
עיפרון ומחדד צילום: pixabay

משרד החינוך פרסם היום (ד') את אחוזי הזכאות לבגרות ברחבי הארץ. בראש הרשימה נמצא הישוב הדרוזי בית ג'אן ואל תחתית הרשימה - למרות שמדובר באחד הישובים החרדיים ביותר בארץ - הצליחה להסתנן העיר מודיעין עלית עם שלושה אחוזי זכאות לבגרות.

שתי הערים הנוספות העומדות בראש הרשימה הן קרית עקרון ואלקנה ואילו בתחתית הרשימה, מעט מעל העיר מודיעין עילית, נמצאת העיר בני ברק, שבה כצפוי שיעור הזכאים נמוך ביותר.

אחוז הזכאים לבגרות במודיעין עילית הוא הנמוך ביותר, אך ביחס לנתונים משנים קודמות, מדובר בעליה משמעותית. בשנת הלימודים תשע"ו אחוז הזכאים בעיר עמד על 1.3 אחוזים, כך שהנתונים של השנה הנוכחית מצביעים על הכפלה במספרים.

הישוב החרדי היחיד שכן הצליח להיכנס לעשירייה הפותחת ברשימת הזכאים הוא עמנואל, שנמצא במקום הרביעי ברשימה. אחוז הזכאות לבגרות בעמנואל עומד על 96.

בעשירייה התחתונה, מלבד מודיעין עילית ובני ברק, ניתן למצוא גם את הערים ביתר עילית, רכסים וירושלים, ערים חרדיות או כאלה בעלות אוכלוסיה חרדית גדולה.

יש לציין כי האחוזים הנמוכים נובעים מהעובדה שהבנים החרדים יושבים ולומדים תורה ואילו הבנות החרדיות לא נבחנות במבחני הבגרות אלא במבחני סאלד הידועים בשם "מבחני חוץ".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד