י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עקף את ביל גייטס וצוקרברג

האיש העשיר בעולם מחזיק ב-150 מיליארד

עשיר אבל קמצן. למרות שהוא מחזיק בהון כה עצום, הוא ממעט בתרומות וגם העובדים הזוטרים תחתיו, מלינים על הלנת שכר ומשכורת רעב על חשבונם

האיש העשיר בעולם מחזיק ב-150 מיליארד
Jeff Bezos צילום: רויטרס

תשכחו מגייטס ומצוקרברג, ועלי באבא, קבלו את האיש העשיר ביותר בעולם.

על פי דירוג המיליארדרים של סוכנות החדשות 'בלומברג', שוויו של מנכ"ל אמזון ג'ף בוזס, עולה על 150 מיליארד דולר, ומביס ב-55 מיליארד דולר את ביל גייטס האגדי, מי שייסד את 'מייקרוסופט', ושנמצא כרגע במקום השני במדד עשירי העולם.

שוויו של מנכ"ל 'אמזון', רשת שמרוויחה בשעה קרוב ל-100 מיליון דולר, טיפס השנה ביותר מ-50 מיליארד דולר, שזהו סכום אגדי בכל קנה מידה עולמי, אי אפשר להשוות את הכסף של ג'ף בוזס למנכ"ל עלי באבא ג'ק מא הסיני והאדם העשיר ביותר באסיה, מאחר ששוויו של מנכ"ל עלי באבא, הוא הסכום אותו הרוויח השנה מנכ"ל 'אמזון' - מעל 50 מיליארד דולר.

על כן, מנכ"ל אמזון ג'ף בוזס הוא האיש העשיר בעולם, הנתונים הרשמיים הם מאז 1982, באותה שנה המגזין היוקרתי 'פורבס', פרסם לראשונה את רשימת עשירי העולם לפי כמות הכסף שלהם. לשם הדוגמה, אם אנחנו לוקחים את עשרת עשירי העולם, אפשר לבנות מדינת ישראל נוספת.

מנכ"ל אמזון נחשב לקמצן בכל הנוגע לתרומות, בניגוד לביל גייטס וצוקרברג ועוד מספר מיליארדרים, הוא לא תורם כמעט כלום לצדקה, והוא סופג על כך ביקורת בארה"ב.

ואיך אפשר בלי זכויות אדם, במספר מדינות באירופה, הפגינו בימים האחרונים עובדי חברת 'אמזון'. הם מלינים על הלנת שכר, על זלזול בבטיחות של העובדים, על שכר נמוך מהממוצע, ועל כך שרשת 'אמזון' מנצלת עובדים משכונות מצוקה, ומשלמת להם משכורות רעב, בעוד שהבעלים מתעשר על חשבונם.

ג'ף בוזס מנכ"ל אמזון האיש העשיר בעולם סוכנות בלומברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד