י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בכנס מול מאות רבנים

הראשל"צ תקף את השר לשעבר: "כל מה שאמרתי לו עשה הפוך" • צפו

במהלך כנס של מאות רבנים שהתקיים אתמול נגד חוק הגיור שגובש בהוראת ראה"מ נתניהו, תקפו הדוברים את החוק מכל היבטיו • הגר"ד לאו: "רק כאן הכל הפקר? בכל הנושאים יש רשות אחת" • "יש ניסיון מכיוון חילוני לכופף את הרבנות הראשית", אמר הרב טאו מבכירי הרבנים הדת"ל

הראשל"צ הגר"י יוסף בנאומו
הראשל"צ הגר"י יוסף בנאומו צילום: באדיבות המצלם

חודשיים אחרי שהגיש השר לשעבר משה ניסים את המלצות וועדת הגיור שבראשותו לראש הממשלה, התכנסו אתמול (רביעי), מאות רבנים כדי לדון בחוק וכדי לצאת בקריאה משותפת כי "אסור להוציא את מערך הגיור מידי הרבנות הראשית לישראל".

בכנס השתתפו מלבד הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגר"ד לאו, גם חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז, נשיא ישיבת 'הר המור' הרב צבי טאו ועוד מאות רבות של רבנים.

בנאום שנשא הראשל"צ הגר"י יוסף, בפני הרבנים המתאספים: "הרבנות הראשית לישראל היא הבלעדית המוסמכת לענייני גיור. לא יתכן שאדם שאינו תלמיד חכם יכתוב מתווה גיור בלי להתייעץ עם תלמידי חכמים סביבו".

הראשל"צ תקף את מי שגיבש את החוק השר לשעבר משה ניסים ואמר: "משה ניסים הקיף עצמו ביועצים רבים חילונים ואחרים, לא לקח אף ראש ישיבה או דיין שייעץ לו איך. לא רציתי לקבל אותו. אחרי לחץ מצד ראש הממשלה, הסכמתי לקבל אותו רק כי רוה"מ ביקש". לדברי הרב יוסף, "עשו מזה פוליטיקה, ראש הממשלה לחץ, אז קיבלתי אותו. כל מה שאמרתי לו – כתב הפוך. אמרתי לו שאסור שרבני ערים יגיירו – וכתב בדיוק ההפך".

הרה"ר לישראל הגר"ד לאו אמר בכנס, "אין לי ספק בכנות כוונותיו של משה ניסים. בכל הנושאים האחרים מבינים כל תושבי מדינת ישראל שצריך להיות רשות אחת אחראית. ורק כאן הכל הפקר? בכל הנושאים יש רשות אחת. רק פה? כשרות? גיור? הכל הפקר? כל הרוצה ליטול את השם יבוא ויטול? יש לנו תורה אחת, ורבנות ראשית אחת!".

הרב דוב ליאור התריע על הסכנה בקבלת חוק הגיור של משה ניסים ואמר, "עברתי על החוק הזה. אולי מי שתכנן כוונתו לטובה אבל אם זה יהיה בצורה כזאת – אחרי כמה שנים יהיה פילוג בעם. אנשים לא יוכלו להתחתן זה עם זה, אי אפשר לרצות להיות יהודי רק כי מדבר את השפה, ומשתלב בחברה, וכמו שרוצים לטעון שאם משרת בצבא, על אחת כמה וכמה, שכבר נחשב ישראלי. אין גיור בלי קבלת מצוות. אם אין קבלת מצוות זה לא גירות, זה הצגה! ברור שזה לעיכובא. אין מה לעשות בזה הקלות".

הרב צבי ישראל טאו נשיא ישיבת הר המור אמר: "יש ניסיון מכיוון חילוני לכופף את הרבנות הראשית, ובדרכי פוליטיקה ודמגוגיה לשנות את הרבנות ואת התורה". עוד הוסיף הרב צבי טאו, "נתבקשתי ע"י המארגנים לקרוא את מאמרו של הרצי"ה, שהוזכר מקודם. הדברים נצרכו גם לדור הזה. נאמרו בשנת תשכ"א, בכינוס של מאות רבני ישראל. הנושא היה הניסיון של גורמים חילוניים להשתלט על הרבנות הראשית, להתערב בבחירתה, ולהתערב בהוראותיה. הדברים חוזרים גם עכשיו, שיש ניסיון מכיוון חילוני לכופף את הרבנות הראשית, ובדרכי פוליטיקה ודמגוגיה לשנות את הרבנות ואת התורה".

הרה"ר לשעבר הגרי"מ לאו אמר כי, "אי אפשר שהרבנות הראשית תישאר כמו רמטכ"ל בלי חיילים, גנרל בלי לוחמים. זה יכול להצליח?
אני רוצה להודות למי שיזם את הכינוס שהוא לשם שמים ומאחד את רבני ישראל ממגוון דעות והשקפות כולם מתחת לקרנה של תורה המסורה מדור לדור וזאת התורה לא תהא מוחלפת".

חוק הגיור משה ניסים כנס רבנים רבי יצחק יוסף הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד