י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"פעם היו הילולות קדושות" • צפו

רבני אבוחצירא בהילולא לאשת הבבא חאקי

בעיר רמלה נערכה סעודת ההילולא לאשת הבבא חאקי זצ"ל, בהשתתפות רבנים חשובים וגדולי תורה ובראשם הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף • תיעוד וידאו וגלריה

רבני אבוחצירא בהילולא לאשת הבבא חאקי

ברגשות קודש, נערכה אמש בעיר רמלה הילולת אמו של כ"ק האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא שליט"א, אשת הבבא חאקי זצ"ל

בעצרת השתתפו גדולי התורה ובראשם הראשון לציון הגר"י יוסף, שנשא שיעור תורני ודברי חיזוק לזכרה של המנוחה.

לאחמ"כ נשאו דברים רבני משפחת אבוחצירא ובראשם האדמו"ר רבי יחיאל, הגר"מ בן אבו רבה של שכונת גילה, הגר"י כהן רב העיר אור יהודה, הגר"ש אמסלם, הרב יצחק אבוחצירא ועוד.

 

האדמו"ר רבי יחיאל בדבריו סיפר על מסירות נפשה של אמו בחודשים האחרונים לחייה, כאשר בכל כוחה הכינה את ההילולא של מו"ר זקנו רבי מסעוד אבוחצירא. 

"היה זוג צעיר שגרו כאן ולא היה להם ילדים כמה שנים. בחודשים האחרונים לחייה היה הילולא של מור זקני רבי מסעוד והיא לא יכלה לזוז הייתה במיטה, אמרתי לאשתי שתחי' תכיני את את המאכלים. אבל היא, מרת אימי, בכל זאת אמרה אני אשתדל וככה הכינה את רוב הדברים, הייתה חצי שעה עובדת חוזרת לישון וקמה שוב עד שהכינה הכל".

"והיתה הילולא גדולה. והגיעה אותה אשה שאין לה ילדים, וביקשה ממנה ברכה. אמרה לה תדליקי את השמן של הצדיק, ולקחה מהשמן ומרחה לה ואמרה לה בקרוב תראי את הישועה ובאותו הקיץ ב"ה התבשרה וקראה לה על שם הצדקת מרים ולאט לאט התחזקו והיום הבית חרדי לכל דבר".

"ככה היתה מוסרת נפשה ועושה הכל, בקדושה ובצניעות. אלו ההילולות שהיו עושים פעם - לא הוללות, אלא בקדושה וטהרה, בבית של הצדיק והיתה הרגשה עילאית של התעוררות וקדושה".

לאחר סיום דבריו נערכה סעודה מרכזית לזכר הצדקת, שבמהלכה הגיעו רבים מתושבי רמלה ובהם ראש העיר, להתברך מפי המרא דאתרא. בדבריו בירך הרב את ראש העיר, ואמר: "בע"ה תמשיך עוד שנים רבות לנהל את העיר".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד