י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת בין הזמנים

האיגוד בהנחיות לספרדים: כך תצאו לחו"ל

'איגוד בני התורה הספרדים' יוצא בהנחיות לבחורי הישיבות המעוניינים לצאת לחו"ל - כיצד לנהוג בכדי למנוע חשש להסרת מעמדם בצה"ל כבני ישיבה

האיגוד בהנחיות לספרדים: כך תצאו לחו"ל
שוקי לרר

לקראת בין הזמנים יוצא 'איגוד בני התורה הספרדים', בקמפיין הסברה לבני הישיבות, היוצאים לבין הזמנים וחפצים לטוס לחו"ל או לעבוד במסגרת יציאתם לחופשה קודם תחילת זמן אלול בישיבות.

האיגוד מציב מספר כללים משפטיים לתלמידי הישיבות, על מנת שלא יאבדו את מעמדם כבן ישיבה, וזאת בצמוד לחוקים החלים על תלמידי הישיבות הקדושות. ההנחיות המשפטיות והאזהרות מוגשות ע"י המחלקה המשפטית של האיגוד.

הכלל הראשון במסמך קובע כי: "על בן הישיבה לנהוג באחריות כיאה לבן תורה גם בימי בין הזמנים. במחלקה המשפטית מזהירים כי "התנהגות בלתי ראויה, או תמונה בלתי הולמת שמתפרסמת, עשויים לגרום לסיבוכים מיותרים". וכלל נוסף מבהיר כי: "תלוש עבודה, גם אם הוא לצורך ביטוח לאומי, יכול לגרום לאיבוד מעמד בן ישיבה".

עוד אמרו באיגוד: "זהירות! כל אדם שמנסה לפתוח איתך בשיחה על הצבא, גם אם הוא נראה 'צדיק'/ 'ירא שמים'/ 'אדם מאוד טוב'- עלול להיות מסוכן ביותר! אל תשוחח עמו כלל ובוודאי שאל תחשוף בפניו שום פרט מידע; לא על עצמך, לא על חבריך. למותר לציין שאל תחתום, בשום מקרה, על אף מסמך".

במחלקה המשפטית של האיגוד מנחים גם את תלמידי הנחיות ליוצאים לחו"ל במספר כללים חשובים: "לפני יציאה לחו"ל חובה לוודא שהנסיעה לא תביא עמה סיבוך עם רשויות הצבא, סיבוך יכול להתרחש גם בגין איחור\שינוי תכניות, של יום אחד בלבד".

"על פי החוק, בן ישיבה דחוי שירות יכול לצאת לחו"ל לימי בין הזמנים, ולשבעה ימים נוספים מידי שנה. אם ישנה חריגה מעבר לימי בין הזמנים, ניתן להשתמש במכסת שבעת הימים, אך ורק אם לא נוצלה בשנה זו".

באיגוד מוסיפים כי חשוב לשים לב לכך ש"חישוב הימים לעניין יציאה לחו"ל הוא מדוקדק ביותר, ומחושב לפי השעה 12 בלילה בדיוק. (יציאה לחו"ל בשעה 23:59 נחשבת ליום מלא נוסף)".

באיגוד מדגישים בנוסף, כי "במידה והסתבכת? פנה מיד לעזרה"! "ובעת מעצר חלילה: כל רגע קריטי. פנה מיידית למוקדי עצורים בארגונים המסייעים לכך". האיגוד מוסיף כי "טלפונים לבני משפחה ולחברים תבצע אחר כך".

עוד אומרים שם כי "גם כשנראה שאפסה תקווה, מומלץ לפנות לעזרה. גם למצבים מסובכים יש פתרונות בס"ד, וככל שהפניה מתבצעת בשלב מוקדם יותר, הפיתרון אפשרי ומהיר יותר".

איגוד בני התורה הספרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד