י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מיוחד > פרויקט השלום של 'בחדרי'

היריבים הפוליטיים מרבים אהבת חינם ומפרגנים האחד על השני

במשך הקדנציה ובייחוד בחודשים הללו, הם מתבטאים זה על זה, לעיתים, בצורה לא מכובדת ואף מזלזלת והכל בדרך לכבוש את כס ראש העיר או להשיג כמה שיותר במו"מ הקואליציוני העתידי, כעת לרגל הצום, המועמדים מפליגים בשבחים אלו על אלו • פרויקט השלום של 'בחדרי חרדים'

היריבים הפוליטיים מרבים אהבת חינם ומפרגנים האחד על השני

השלום המוניציפלי – פרויקט מיוחד ב'בחדרי חרדים': במשך ימות השנה – הם אויבים פוליטיים מרים. הם פועלים האחד נגד השני כדרכם של פוליטיקאים, בפרט בתקופה זו, כשלושה חודשים לפני הבחירות המוניציפליות שבהן הם יעמדו זה מול זה במטרה לזכות בכס. אולם, 'בחדרי חרדים' כינס אותם, לרגל תשעה באב, כדי להרבות בניהם אהבת חינם, ובשל כך הם התבקשו לפרגן האחד לשני. קבלו את התוצאה המיוחדת.

ירושלים

בירושלים מתמודדים נכון לשעת כתיבת השורות, שישה מועמדים שביום יום פועלים כולם כדי לנצח את הקמפיין ולזכות לכבוש את כס ראש העיר, המועמדים כולם (מלבד אחד שסירב להשתתף ואנחנו כמובן דנים לכף זכות) השתתפו בפרויקט של 'בחדרי חרדים'.

משה ליאון בחר לפרגן למועמד המתחרה עופר ברקוביץ', "עופר בחור צעיר שהקדיש מעצמו מספר שנים לא מבוטל לשירות הציבורי, למען תושבי ירושלים. אני מעריך את עופר על כך וחושב שמגיע לו מילה טובה". אומר ליאון ל'בחדרי חרדים' ומוסיף, "אחרי 5 שנים כחבר מועצת העיר ירושלים אני יודע מקרוב כמה העבודה היא קשה, רק מי שחי את מסדרונות העירייה יכול להבין מהי העירייה ורק מי שחי את השטח יכול להבין עד כמה הוא מורכב. אני בטוח וסבור שגם בקדנציה הקרובה, שאהיה ראש העיר, עופר יהיה חבר מועצה ואף סגן ראש עיר מעולה!"

"בנוסף, אני רוצה להוסיף מילה טובה גם למערכת בחדרי חרדים על פרויקט 'אהבת חינם' בזמן בחירות. דעו לכם תושבי ירושלים, שרק האהבה לירושלים תנצח!", סיכם ליאון.

באופן פלא, כאילו ידע עופר ברקוביץ' מה מתרחש מאחורי הקלעים במערכת 'בחדרי חרדים', בחר ברקוביץ' לפרגן בחזרה למשה ליאון ואמר כי, "אני שמח שמשה ליאון קיים את הבטחתו ונשאר לגור בירושלים לאחר הבחירות האחרונות. למשה מגיעה מילה טובה על עבודתו כמחזיק תיק המנהלים הקהילתיים ועל הגדלת התקציב לטובתם".

גם המועמד לראשות העיר עורך הדין יוסי חביליו פירגן לשאר המועמדים ומסר ל'בחדרי חרדים': "משה ליאון הוא אדם נחמד ולבבי ותמיד מקבל אותי בסבר פנים יפות ובחום, גם כשפגש את הוריי, החמיא לי ושימח את הורי, את זאב אלקין פגשתי פעמיים בחיי ובשתי הפעמים הוא היה נחמד מאוד, אני מעריך את עופר ברקוביץ' על הקמת תנועת 'התעוררות' וחושב שאנו חולקים ערכים משותפים רבים, אני חושב שרחל עזריה היא אשה רצינית שפעלה בכנסת בתחומים שונים ועושה עבודה תקשורתית טובה. יוסי דייטש הוא אדם נחמד וענייני".

המועמד הנוסף לראשות העיר אבי סלמן, פירגן למועמדת לראשות העיר רחל עזריה ומסר ל'בחדרי חרדים': "הפירגון שלי מוענק לרחל עזריה על הזכות שלה להיות האישה הראשונה שמתמודדת לתפקיד ראש העיר בירושלים".

המועמדת לראשות העיר רחל עזריה בחרה לפרגן למשה ליאון ואמרה ל'בחדרי חרדים', אני "מפרגנת למשה ליאון, למרות שאיש לא ציפה משה ליאון נשאר חמש שנים במועצת העיר ירושלים. בין אם אני מסכימה עם דרכו ובין אם לא, משה פעל ועבד לטובת העיר בדרך בה הוא ראה לנכון.".

בית שמש

לכאורה הם יריבים פוליטיים של ממש, רק בימים אלו הם מנהלים משא ומתן מורכב על תמיכת 'דגל התורה' בראש העיר המיועד משה אבוטבול, ביום יום הם מטיחים ביקורת קשה זה על זה, אך גם כאן הצליחו החברים לעצור את החיים לרגע ולהשתתף בפרויקט המיוחד של 'בחדרי חרדים'.

כשפנה 'בחדרי חרדים' לראש העיר משה אבוטבול, דבריו היו מלאים בפרגונים על סיעת 'דגל התורה' בעיר, "אני מפרגן בצורה הכי פתוחה, בלי ספק מדובר בסיעה התורניות בבית שמש, הם מוסיפים הרבה כבוד והרבה הישגים למגזר החרדי בעיר שלנו בית שמש. הן סיעת דגל תורה הן סיעת שלומי אמונים".

"אני חושב" מוסיף אבוטבול לפרגן, "שכל אחד מהם מביא נתח של הישגים למגזר שלו בתחומים שהם מופקדים עליהם, אני חייב לציין לטוב את החברים שעסוקים עד הראש בעשייה, אם זה ידידי היקר משה מונטג, הממונה על הבנייה ועל ההנדסה, שביחד איתי בעשר אצבעות בנינו את העיר בית שמש החדשה ובעצם הבאנו פתרון אידאלי למגזר החרדי וכמו גם גם הכללי - פתרון לבעיית הדיור זו בעיה מספר אחת של עם ישראל בימים אלו".

אבוטבול מפרגן בנוסף גם ליו"ר 'דגל התורה' בעיר, "גם ידידי שמוליק גרינברג, עושה רבות ומסורות בתחום התחבורה והמתנ"סים והצליח להביא לשדרוג של למעלה מחמישים קווי אוטובוס שלא היו בעיר בית שמש ומהפכה יחד איתי בחניונים ובכבישים". גם ליו"ר הסיעה ישראל סילברשטיין מפרגן אבוטבול, "הרב ישראל סילברשטיין שבכל תחום הבריאות נתן דגש חזק בשנים האחרונות והביא למהפכה של ממש בשירותי הבריאות ומהפכתם לכלל המגזרים בעיר. אני יחד איתו אגשים את החלום של הקמת בית חולי בעיר בית שמש, דבר שייתן תנופה בעיר שלנו".

גם בצד השני מצאו רק מילים טובות לומר על ראש העיר, יו"ר המפלגה בעיר שמוליק גרינברג אמר ל'בחדרי חרדים', "ביקשתם להביא פרגון על יריבים פוליטיים, מושה אבוטבול הוא לא יריב פוליטי, הוא שותף איתנו ממפלגה אחרת אבל אין יריבות פוליטית. אני יכול לומר על אבוטבול רק דברים טובים, גם אם אני רב אתו, הוא אדם טוב לב, הוא אדם חייכן ואדם שתמיד אפשר להשתתף אתו, אהוב על כולם ומתייחס לכולם ורק בגלל זה הוא הצליח למה שהוא הגיע עד היום".

גם משה מונטג לא חסך בשבחים על ראש העיר וה'יריב הפוליטי' שלו, "משה אבוטבול הוא ראש עיר הרבה מאוד שנים ובתקופה שהוא היה ראש עיר, בית שמש עברה הרבה מאוד תהפוכות שאין הרבה ראשי ערים שהתמודדו עם הרבה תופעות ושינויים ושלוו בבעיות ומלחמות ושינוי דמוגרפי של עירם", מונטג מוסיף ומשבח, "הוא עבר מערכות לא פשוטות ותמיד אפשר לומר שהוא עשה את הדברים ברוח טובה וגם ויכוחים אתו לא היה מעולם ברמה אישית. גם כשהוא עמד בלחצים אדירים בבחירות האחרונות אף פעם הוא לא לקח את האויב לרמה האישית".

לסיום, אומר מונטג, "בכלל הכל בצורה עניינית טובה. גם אנחנו מנהלים אתו קואליציה במשך שנים ארוכות ומותר להתווכח זה לגיטימי. אצל אבוטבול המושג של 'אהבת שלום' ו'אהבת חינם' זה סמל אצלנו אנחנו עושים פוליטיקה אבל אתו זה לעשות אותה מתוך אהבה אמתית לזולת ובמחשבה כל הזמן לחשוב איך לקדם את העיר, זה הסמל שלו בלבד זה שהוא גם איש עשייה גדול הוא בעיקר איש של שלום".

ישראל סילברשטיין פירגן גם הוא לראש העיר ואמר ל'בחדרי חרדים' על יריבו הפוליטי אבוטבול, "משה אבוטבול הוא איש מיוחד הוא איש אהוב על כולם בין אם אתה ידיד פוליטי או אויב, אי אפשר שלא לאהוב ולחבק אותו הוא תמיד מקרין חום כלפי אנשים כלפי כולם ולא משנה לפני מי הוא עומד ואם זה אדם פשוט תמיד מחבק ומכבד".

אלעד

אלעד, סערה בבחירות האחרונות וכנראה תסער גם באלה הקרבות, לאחרונה פורסמו ב'בחדרי חרדים' דברים קשים שאמרו היריבים בעיר אחד על משנהו, כעת הם מניחים בצד את החרבות לטובת הפרויקט של 'בחדרי חרדים'. 

צוריאל קריספל מפרגן לראש העיר המכהן, "ישראל פרוש הוא בחור עם נשמה טובה, אהוד, אוהב לשמוח ולשמח, איש נעים להתרועע ובעל כוונות טובות, חברתי במיוחד, לראות אותו משמח חתן וכלה כשהוא רוקד כמו צ'אלמר אמיתי עם בקבוק על הראש, זה אומר הכל, אך אין לי ספק שהוא מתחרט לא פעם על כך שהוא נאלץ לפעול ע"פ עצות אחיתופל של יועציו הקרובים והסובבים אותו, שאינם בהכרח תושבי העיר ודורשי טובתם של תושביה".

גם ישראל פרוש פרגן לקריספל, "הוא לא מתחרה שלי. יש להרב צורי קרסיפל יש הרבה זכויות למען תושבי העיר ואנחנו בטוחים שהוא ימשיך לעשות למען תושבי העיר. אני מאמין ששנינו שותפים לאותה שאיפה, שבאלעד ימשיך בשקט ובשלום".

תשעה באב בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד