ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
התפללו להחלמתו

נער חרדי קפץ מהגשר לירדן ונפצע אנושות

ושוב מקרה קשה בבין הזמנים: נער חרדי כבן 14 ביקר עם משפחתו בקיבוץ דגניה, קפץ ראש מגשר לנהר הירדן ונפגע אנושות • שמו לתפילה: אחיה בן גיתית לרפואה שלמה

נער חרדי קפץ מהגשר לירדן ונפצע אנושות
החייאה על נער שטבע בנהר הירדן צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בין הזמנים ממשיך לייצר אסונות: נער חרדי כבן 17 קפץ לנהר הירדן ונפצע באורח קשה.

בשעות אחר הצהרים (רביעי), במהלך שהותם של בני משפחה חרדית סמוך לקיבוץ דגניה א', כעשרה ק"מ מדרום לטבריה, קפץ אחד מבניה, נער כבן 14, מהגשר למים ואיבד את הכרתו.

אזרחים שהיו במקום משו את הנער יחד עם בני משפחתו לחוף וצוותים רפואיים שהוזעקו למקום ביצעו בנער פעולות החייאה, כשמצבו מוגדר קשה מאוד. לאחר זמן מה הוחלט לפנות את הנער תוך כדי פעולות החייאה באמצעות מסוק לבית החולים.

הנער הגיע לבית החולים זיו באמצעות מסוק מד"א תוך כדי פעולות החייאה. לאחר מאמצים ממושכים הצליח הצוות הרפואי בחדר הטראומה להחזיר את הדופק לנער, והטיפול בו נמשך כשהוא עדיין במצב קשה מאוד.

הרופא בזיו על הנער שנפצע אנושות

העתירו בתפילה עבור הנער אחיה בן גיתית לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

שוטרי משטרת ישראל בודקים את נסיבות האירוע.

יאיר נחום חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי באזרחים שמבצעים פעולות החייאה תוך כדי הדרכה טלפונית ממוקד 1221 של איחוד הצלה. בסיוע פרמדיק וחובשים נוספים של איחוד הצלה המשכנו בביצוע פעולות החייאה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה. הנער סובל מחבלות ופציעות בראשו ותסמיני טביעה".

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א משה פטר: "כשהגעתי עם האופנוע לגדת הנחל ראיתי נער כבן 14 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשאזרחים מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. התחלתי מיד להעניק לו טיפול רפואי מתקדם כשמקביל סיפרו לי שהוא קפץ למים ואיבד את ההכרה לאחר שנחבל בראשו. יחד עם צוותים נוספים שהגיעו למקום ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וכאשר חזר הדופק העברנו אותו לשטח פתוח סמוך במרחק של מספר מאות מטרים שם נחת מסוק מד"א שפינה את הנער במצב קשה מאוד ולא יציב לבי"ח תוך כדי המשך טיפול רפואי."

בין הזמנים נהר הירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד