י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדיקת 'בחדרי חרדים' >> ההורים בחוסר אונים

קיבלו הודעה מפתיעה: אין לילד שלכם היכן ללמוד בשנה הבאה

הורים לילדים מיוחדים בקריית יערים-טלזסטון, קיבלו הודעה מפתיעה, שלילד שלהם - אין היכן ללמוד בשנה הבאה • משרד הרווחה: "הנחנו את הארגון לערוך בדיקה" • מחלקת החינוך בעירייה: "מחסור ארצי" • 'בחדרי חרדים' מביא את הסיפור שמסעיר את המועצה ביומיים האחרונים

קיבלו הודעה מפתיעה: אין לילד שלכם היכן ללמוד בשנה הבאה
pixabay

ביום ראשון אמורה להיפתח שנת הלימודים במעונות היום החרדיים אבל הורים לילדים במעונות בקריית יערים קיבלו לפני יומיים מכתב המודיע להם שעקב מחסור בכוח אדם, לא תיפתח שנת הלימודים בחלק מהכיתות במעונות המועצה.

"אנחנו צריכים להתחיל מעון ביום ראשון הקרוב", מספר אחד מההורים ל'בחדרי חרדים', "לפני יומיים קיבלו כ-80 הורים ואנחנו ביניהם הודעה שאומרת שכיוון שאין כוח אדם המעון לא יפתח ויעדכנו אותנו כשיהיה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ההורים הדואגים פנו למשרד הרווחה שאחראי על מעונות היום וקיבלו תשובה לקונית שאומרת שהמשרד פנה אל המסגרת החינוכית ולמד שאין מספיק צוותים חינוכיים לכיתות: "בבירור שערכנו מול הארגון, נמסר לנו על ידי המפקחת החינוכית כי יש כרגע מחסור בכוח אדם במידה ולא יצליחו לגייס כוח אדם, נמסר לנו שיהיו כיתות שלא יוכלו לפתוח", נכתב בתגובת המשרד האחראי על תפקודם היעיל של המעונות, "הנחנו את הארגון לערוך בדיקה באילו כיתות מדובר ולעדכן את ההורים ואת משרדנו בהתאם".

ההורים מפנים אצבע מאשימה אל המועצה, שמנהלת את מעונות היום, וטוענים כי במעונות פרטיים הדבר לא היה קורה.

המועצה לעומת זאת מציגה זווית אחרת לסיפור: "מפסח אנחנו מפרסמים מודעות דרושים לאנשי צוות במעונות שלנו ועדיין חסרים לנו 12 נשות צוות", הסבירו במחלקת החינוך. "אנחנו מועצה אז אנחנו מוגבלים בשכר שאנחנו יכולים להציע, אבל אנחנו הצענו לממן מוניות מכל האזורים סביב ירושלים למטפלות שמוכנות להגיע וזה לא עזר".

אנשי מחלקת החינוך מציגים את המצוקה במטפלות כמצוקה ארצית וטוענת שהעבודה הקשה שמוטלת על המטפלות ביחס לשכר הזעום שהן מקבלות הופכת את המשימה למציאת מטפלות לקשה עד בלתי אפשרית כמעט.

"אנחנו מנסים לעבוד על פתרון נקודתי לקראת תחילת השנה הקרובה", מבטיחים במועצה. "נבדוק אפשרית לגייס בנות סמינרים לשבועיים הקרובים, כדי שהילדים יוכלו להתחיל את השנה לפחות אפילו אם בצורה של קייטנה". על מה יקרה בתום השבועיים מסרבים במועצה לחשוב ומקווים שיהיה טוב.

12 מטפלות היו חסרות בכדי לפתוח את שנת הלימודים והצוות של המועצה פועל בימים האחרונים עד לשעות הלילה המאוחרות. ביום חמישי בלילה גויסה עוד מטפלת אחת וההורים קיבלו הודעה שכיתה אחת כן תיפתח. "הבוקר סיימה מנהלת המעון ראיונות עם עוד שתי מטפלות ואני מקווה שנסגור עוד איזשהו פעם. שלחנו אתמול הודעה להורים שאנחנו מקווים לבשר בשורות טובות עוד לפני שבת", הבטיחו במחלקת החינוך.

מעונות ילדים מיוחדים קריית יערים משרד הרווחה מחסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד