י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האמנם?

דיווח: ח"כים מש"ס ו'דגל' הציעו לנתניהו לוותר על אגודת ישראל

האם החבילה מתפרקת? על פי דיווח הבוקר, ח"כים מש"ס ומ'דגל התורה' הציעו לנתניהו להעביר את חוק הגיוס למרות התנגדות הסיעה החסידית 'אגודת ישראל', והרגיעו אותו כי הקואליציה תמשיך להתקיים גם אם הם יפרשו ממנה. מה שמעיד על עימות המחריף בתוככי הסיעות החרדיות 

דיווח: ח"כים מש"ס ו'דגל' הציעו לנתניהו לוותר על אגודת ישראל
דרעי גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העימות מחריף: ח"כים מש"ס ומדגל התורה פנו לפני כמה שבועות לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקשו לאשר את חוק הגיוס למרות התנגדות אגודת ישראל שהוביל סגן שר הבריאות חבר הכנסת יעקב ליצמן.

הח"כים הדגישו שהקואליציה תוכל להמשיך ולתפקד גם ללא אגודת ישראל. נתניהו סירב להצעה והבהיר - או שכולם נשארים, או שהולכים לבחירות. כך חושף הבוקר (שני) הכתב הפוליטי זאב קם ב'כאן רשת ב'.

חשיפה זו באה, לאחר שאתמול (ראשון) הציב נתניהו במהלך ישיבת ראשי הקואליציה השבועית - אולטימטום לסיעות החרדיות, הוא דרש מהם להגיע בתוך שבועיים להסכמות בעניין קידום החוק וכי אם אלו לא תושגנה - יגיעו ראשי הסיעות למועד מוסכם על הליכה לבחירות מוקדמות. לדבריו, "צריך לדעת איפה ליצמן בעניין הגיוס. אם יש רצון של החרדים להגיע לפשרה ניתן לצלוח את זה. צריך לראות אם יש רצון כזה". 

בכך הציב ראש הממשלה אולטימטום לסיעות החרדיות, שנמצאות גם בינן לבין עצמן בעיצומה של דילמה ומאבק מר, האם להסכים לחוק המוצע או שמא לבקש שינויים. הוויכוח מתנהל בעיקר בין חברי הסיעה החסידית 'אגודת ישראל' לבין יתר הסיעות, לאחר שהראשונים הודיעו כי יפרשו מהקואליציה באם יאושר החוק המוצע כפי שהורו להם רבותיהם חברי מועצת גדולי התורה.

ליצמן מצדו הגיב בתקיפות על האיום. "אישור חוק גיוס מתוקן הוא אחד הדברים המרכזיים שהיוו בסיס לקואליציה ולממשלה הנוכחית", אמר סגן שר הבריאות בהודעה שפרסם, זמן קצר לאחר דברי ראה"מ.

"אין לנו כל עניין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם. ההצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בענין וכפי שיורו לנו כך נעשה", הוסיף סגן השר.

כזכור, לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי בג"ץ דחה את פקיעת חוק הגיוס בשלושה חודשים, נכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו לעובי הקורה.

בניסיון למנוע משבר, שוחח נתניהו בשבוע שעבר בנפרד עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ועם שר הביטחון אביגדור ליברמן. בשיחה עימם אמר ראה"מ כי "יש רצון משותף לפתור את נושא הגיוס וללכת לבחירות במועדן". לדבריו, "הדיונים יימשכו בשבועות הקרובים".

קודם לכן אמר סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "‏אני קורא לחברי מהמפלגות החרדיות - חוק הגיוס הנוכחי הוא חוק טוב ומאוזן".

לדבריו, "לא יהיה חוק טוב יותר מהחוק הנוכחי! אם בשני לדצמבר יפקע המועד שהציב בג"ץ לחוק הגיוס - יהיה מי שידאג לדחוף לגיוס כל בני הישיבות ללא הבחנה בין מי שלומד למי שלא. אשרו איתנו את החוק".

כאמור, על פי הדיווח הבוקר ברשת ב', ש"ס ודגל התורה יעצו לנתניהו להעביר את החוק למרות התנגדות אגודת ישראל והבהירו כי הממשלה תסתדר גם בלעדיהם.

יצוין כי נכון לשעה זו, אף אחד מהצדדים לא הגיב לדיווח. 

נזכיר כי 'בחדרי חרדים' הביא לפני כשלושה שבועות מדברי חה"כ משה גפני, בדיון ישיבת הנהלת 'דגל התורה' הסגורה, בו לכאורה אישר גפני את הפרסום כשאמר כי, "ראש הממשלה סירב ללכת על קואליציה בלי 'אגודת ישראל' בגלל שהמצב הפוליטי של 62 חברים בקואליציה, שלא מאפשר לנתניהו לתמרן בכזה מצב בגלל שיש לו בעיות מבית".

חוק הגיוס יהדות התורה ש"ס בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד