ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צימרים מתרצים

ביקורת פתע: "אשתי חזרה בשישי מאומן"

אנשי רשות המסים מגבירים בימים אלה את האכיפה ומסתובבים באתרי נופש שונים ברחבי הארץ, במטרה ללכוד מעלימי מס. בביקורת שערכו בטבריה ובכמה כפרי נופש סביבותיה, הם לכדו ברשתם לא מעט מעלימי מס שסיפקו תירוצים שונים ומשונים שלא הועילו להם: "התפקשש לי הרישום בדיוק הגיעה משפחה להתארח וברח לי מהראש", תירץ אחד מהם

ביקורת פתע: "אשתי חזרה בשישי מאומן"
רויטל שדה

הקיץ בשיאו וברשות המסים ממשיכים את הביקורות בצימרים ובחדרי הלינה הכפריים ובתוך כך, אנשי יחידת ניהול הספרים ערכו מבצע ביקורת בעיר הדגל של חופשת הקיץ - טבריה ובסביבתה.

במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה טבריה, נערכו 118 ביקורות שהתמקדו, כאמור, בעיקר בבתי הארחה כפריים ובצימרים, מהן עולה גם במבצע זה כי כ-13% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.
 
גם בעלי הצימרים בסביבת העיר טבריה "המטירו" שפע של תירוצים על המבקרים.

מבדיקת הספרים בווילת אירוח במושב כחל, נמצא כי ביום הביקורת קיבל בעל הווילה שני תשלומים בסך 14,900 ₪, שלא נמצא להם תיעוד כלשהו בספרי העסק. בעל הווילה אמר: "אישתי מטפלת ברישום והיא חזרה ביום שישי מאומן ועדין לא התפנתה לרשום את התקבולים"... 

בעל צימרים ממושב ליבנה שהשכיר את הצימרים שלו לשנה שלמה וקיבל בתמורה  86,635 ₪ בשניים-עשר צ'קים, שנוספו לצ'ק ביטחון בסך 15,000 ואף אחד מהם לא נרשם בספרים. בעל הצימרים תלה את האשמה במחלתה של רעייתו ואמר למבקרים: "אשתי היתה חולה ולא הזדמן לי עדין לרשום".

הפקדה בסך 10,000 ₪ שהופקדה לחשבונה של בעלת צימר מחד-נס בעבור אירוח של שתי משפחות, לא נרשמו. בעלת הצימר "העסוקה" הסבירה: "לא הספקתי לרשום, מה אני יכולה לעשות?". 

בעליו של צימר בישוב מגדל סבר, מודה ועוזב ירוחם, אמר למבקרים כי לא רשם סך של 6,400 ₪ אותם קיבל במזומן בעבור אירוח של שתי משפחות בצימר שלו: "מודה שלא רשמתי פשוט לא התפניתי לזה".

מבדיקת ספר ההזמנות של צימרים בכפר זיתים, נמצא כי ארבע משפחות וארבעה ילדים שהתארחו בצימרים למשך חמישה ימים, שילמו 5,280 ₪ בלבד. הסכום הנמוך יחסית הדליק אור אדום אצל המבקרים, שערכו מיד בירור טלפוני עם הלקוחות, במהלכו הסתבר שהללו שילמו 13,000 ₪ בעבור האירוח. בעלת הצימר עומתה עם המידע שהושג והודתה שלא הוציאה קבלה על יתרת הסכום בטענה: "התפקשש לי הרישום בדיוק הגיעה משפחה להתארח וברח לי מהראש". 

נחישותם של המבקרים הוכיחה עצמה גם בצימרים בכפר חד נס, שם הופיעה המילה "בוטל" ליד אחת ההזמנות. המבקרים חששו שההזמנה לא באמת בוטלה היות שמדובר בתקופת שיא בתיירות והחליטו לאמת טלפונית את המידע מול האורח. האורח סיבר את אזניהם ואמר כי הזמנתו לא בוטלה וכי הגיע להתארח בתאריך המצוין ואף שילם 1,020 ₪ בעד האירוח. בעל הצימר המופתע המשיך לדבוק בגרסתו וטען: "בטעות ביטלתי את ההזמנה הזו במקום הזמנה אחרת שהייתי צריך לבטל".

בבדיקה בספרי ההזמנות של צימרים במושב רמות נמצא ששתי משפחות שהתארחו בצימר שילמו סך של 1,600 ₪, שלא תועדו בספרי העסק. ההסבר שמסר בעל הצימר: "לא הייתי בבית! אני מורה דרך הייתי בחו"ל והילדים שלי קיבלו את הכסף ולא רשמו".
 
פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

רשות המסים ביקור פתע העלמת מס צימרים נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד