י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפה > "חוצפה ועזות מצח"

למרות ברכת שר התורה: ה'חברותא' של מרן הגראי"ל פוטר במפתיע

תלמידו של מרן הגראי"ל זצ"ל פוטר במפתיע, לאחר שמונה לתפקיד בארגון המתחרה של איש השלום הספרדי • את הודעת הפיטורים הוא קיבל במייל לאחר ידיעה שפורסמה ב'יתד' • מתקפה: "חוצפה ועזות מצח" • מנכ"ל 'טהרת המשפחה': "המינוי לא נעשה בברכת הגר"ח" • פרסום ראשון

הרב שניידר בכינוס טהרת המשפחה בבית הגראי"ל. צילום: שוקי לרר
הרב שניידר בכינוס טהרת המשפחה בבית הגראי"ל. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר

"חוצפה ועזות מצח" • סערה בעולם המקוואות: הגאון רבי משה יהודה שניידר, תלמידו הקרוב ומי ששימש במשך שנים כחברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל – פוטר במפתיע מתפקידו בארגון 'טהרת המשפחה', זאת בעקבות מינויו במקביל בעמותת 'אורם', מינוי שיצא לדרך לאחר הוראה של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

הסערה החלה לאחר שהרב שניידר ששימש כאחד מרבני ארגון 'טהרת המשפחה' העוסק בכשרות מקוואות – קיבל מייל מפתיע מעקיבא ווינר העומד בראש הארגון. במייל הובהר לתלמידו של מרן הגראי"ל זצ"ל – כי תפקידו אותו עשה שנים רבות – הסתיים, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי הסיבה לפיטורים - היא מינויו בתקופה האחרונה של הרב שניידר לשמש כרב בבית ההוראה של עמותת 'אורם', העוסקת בבניית ושיפוץ מקוואות ברחבי הארץ, במימון איש השלום הספרדי איל משיח.

כאמור, מינויו של הרב שניידר ב'אורם' - היה בהוראת ובברכת שר התורה הגר"ח קנייבסקי שאמר לו כך: "תפקידך לדאוג שיהיו מקוואות כשרים - ואתה לא קשור לאף אחד", כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

(הרב שנייידר בכינוס של 'אורם' בבית שר התורה)

ב'אורם' הקימו לאחרונה בית הוראה לענייני מקוואות, שצפוי להעניק מענה הלכתי בשלבי התכנון והבנייה למקוואות חדשים. בימים האחרונים נכנסו רבני בית ההוראה עם איל משיח למעונם של שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה חכם שלום כהן לקבל את ברכתם. לצד הגרמ"י שניידר, מכהנים בבית ההוראה רבי אליהו אלחרר ורבי אברהם שטרית, שאף הם קיבלו את ברכת גדולי ישראל.

לפני ימים ספורים, פורסם דבר המינוי של הרב שניידר וברכתם של גדולי ישראל – בעיתון 'יתד נאמן', בעקבות כך, הוחלט בעמותה המתחרה 'טהרת המשפחה' לסיים את תפקידו של הרב שניידר. כאמור, הרב שניידר קיבל מייל ממנכ"ל העמותה, עקיבא ויינר, בו הוא הודיע לו על סיום תפקידו בהתאם להחלטת ההנהלה.

אחד המעורים בנעשה בעולם המקוואות אומר ל'בחדרי חרדים' כי "הרב שניידר היה 'שהיד' של 'טהרת המשפחה', ועמד כנגד כל ארגון מתחרה, ביניהם ארגון 'טהרת הבית' של רבי בן ציון מוצפי", לדבריו, "סיבת פיטוריו - לא מובנת כלל וכלל".

אחד מתלמידיו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל הביע זעזוע לנוכח הפיטורים ואמר הערב ל'בחדרי חרדים' כי "לא ייתכן שמינוי של ראש הישיבה – ככה הופסק. הרי מרן הגראי"ל הוא זה שמינה את הרב שניידר לתפקיד והוא סמך את ידו בסוגיית המקוואות - וזה מה שקורה? זה דבר נוראי וחוצפה, ממש עזות מצח".

בשיחה עם ווינר מ'טהרת המשפחה' הוא אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים' כי "המינוי בארגון השני - לא היה בברכת הגר"ח קניבסקי וכי עמותת 'טהרת המשפחה' – היא לא של עקיבא ויינר, אלא יש הנהלה ונשיאות, ומי שעומד בראש הוא הגאון רבי מרדכי אויערבך, והדבר נעשה בהתאם להחלטת נשיא הארגון ובתיאום מלא עם גדולי ישראל".

על הפרטים הנוספים המופיעים כאן ב'בחדרי חרדים' הגיב ווינר כי "אני לא נכנס לעניין ולא מפרט שום דבר הקשור בין הארגון לבין הרב שניידר, אנחנו מאוד מעריכים את הרב שניידר, הוא יהודי שיש לנו הרבה הערכה אליו, אבל מדוע ואיך הדברים התנהלו - אני לא דן בזה בתקשורת אלא בצורה מכובדת".

מקוואות אייל משיח רבי אהרון לייב שטיינמן רבי חיים קנייבסקי טהרת המשפחה משה יהודה שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד