י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התופעה הפסולה לקראת מיגור?

התארסתם והתבקשתם לתרום: הסוף להעברת מידע על מתארסים

כהורים לילדים נשואים, בוודאי נתקלתם בתופעה זו, אך יתכן והיא תסתיים בעקבות מכתב המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. מכירים את זה כשהבן או הבת מתארסים והטלפון לא מפסיק לצלצל, לצד איחולי ה"מזל טוב", אתם עונים לשיחות שאינכם מרגישים איתן בנוח • כל הפרטים

התארסתם והתבקשתם לתרום: הסוף להעברת מידע על מתארסים
עריכת כתובה. אילוסטרציה צילום: Fotolia

התארסתם בשעה טובה ומוצלחת, כנראה שיש מי שעוקב אחרי פרטי המידע שלכם: כל זוג בציבור החרדי שסוגר שידוך בשעה טובה ומוצלחת, זוכה עם פרסום השידוך למבול של טלפונים, לא רק ממכרים כדי לאחל להם מזל טוב ובניין עדי עד, אלא גם מהרבה ארגוני חסד, מוכרי ומתווכי נדוניה.

המשפחות ברוב הפעמים אינן יודעות כיצד להתמודד עם התופעה ומה לעשות עם עצמן. פעמים שהדבר אף גובל בהטרדה של ממש.

מי שהחליט לשים סוף לתופעה נלוזה, הוא מנהל תחום נישואין וכשרות במשרד לשירותי דת הרב חזקיהו סאמין. במכתב ששלח לכל ראשי המועצות הדתיות ורושמי הנישואין והגיע לידי 'בחדרי חרדים' הוא מבקש: "שמירת מידע ופרטיות בני הזוג הבאים להירשם לנישואין".

לדבריו, "לאחרונה התקבל מידע כי ארגון חסד מסוים פנה ללשכת נישואין על מנת לקבל מידע על פרטי בני זוג שהגיעו להירשם לנישואין על מנת להתרימם ולזכותם "בחתונת עניים". הארגון פונה לבני זוג סמוך לחתונתם ומציע להם לתרום לסעודת עניים".

"הנני להודיעכם", כותב הרב, "כי חל איסור מוחלט להעביר כל נתון שהוא אודות בני זוג המגיעים להירשם לנישואין לגורמים שאינם רלוונטיים לבדיקת כשרות הנישואין. נציין כי העברת מידע כזה אף עשויה לגרור תביעות משפטיות כנגד לשכת הנישואין בגין פגיעה בפרטיות".

בהמשך כותב הרב כי "למען הסר ספק, האמור לעיל אינו מתייחס להעברת מידע כנדרש עפ"י נוהל רישום נישואין, לרבות פרסום פרטי בני הזוג בעיתון או באתר המשרד ללשכות המחוברות למערכת 'שירת הים'. פרטים אלו כוללים: שמות בני הזוג, שם אבי החתן ושם אבי הכלה, ארץ הלידה של בני הזוג, מעמדם האישי: )רווק/ה/ גרוש/ה/ אלמן/ה( ותאריך רישומם לנישואין".

האם מידע כזה או אחר יביא לשקט מצד ארגוני הצדקה, נמתין ונראה.

רישום נישואין מידע אירוסין סעודת עניים משרד לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד