י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתניהו תקף את מנהיג מפלגת העבודה "ראוי לכל גינוי" שלא נשאר חייב

נתניהו תקף את מנהיג מפלגת העבודה הבריטית שהניח זר על קברו של מרצח פלסטיני, וספג בחזרה: "הגינוי הוא חד-משמעי על הריגתם של למעלה מ-160 מפגינים פלסטינים בעזה"

נתניהו תקף את מנהיג מפלגת העבודה "ראוי לכל גינוי" שלא נשאר חייב
נתניהו / קורבין צילום: Alex Kolomoisky, ידיעות אחרונות (POOL) ורויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף אתמול (שני) בחשבון הטוויטר שלו, את ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת 'העבודה' (הלייבור) הבריטית, בתגובה לפרסומים בבריטניה כי קורבין האנטישמי הניח זר פרחים על קברו של מתכנן הטבח באולימפיאדת מינכן.

ה'דיילי מייל' הבריטי הביא את התיעוד בו נחשף קורבין כשהוא מחזיק זר פרחים מעל קברו של קצין המודיעין של אש"ף, עאטף בסיסו, שהיה ממתכנני רצח הספורטאים באולימפיאדה במינכן בשנת 1972, בנוסף נקברו שם מספר טרוריסטים בכירים נוספים.

נתניהו צייץ באנגלית ובעברית. "הנחת זר על ידי ג'רמי קורבין על קברי המחבל שביצע את טבח מינכן והשוואת ישראל לנאצים ראויה לגינוי חד-משמעי מכולם - שמאל, ימין וכל מה שביניהם".

לדברי אנשי קורבין, הוא השתתף בטקס אזכרה לפלשתינים שנהרגו על ידי חיל האוויר נגד מפקדת אש"ף בטוניסיה ב-1985, אלא שבדיקה בעניין העלתה כי קברים אלה נמצאים בחלקה אחרת, כך דווח ב'ישראל היום'.

קורבין האנטישמי שבעבר כינה את החמאס ואת החיזבאללה "חברים שלי", הגיב לציוץ של נתניהו.

"טענותיו של ראש הממשלה נתניהו על פעולותי ומילותיו שגויות, הגינוי הוא חד-משמעי על הריגתם של למעלה מ-160 מפגינים פלסטינים בעזה על ידי כוחות ישראלים מאז חודש מרץ, כולל עשרות ילדים".

קורבין ניצל את ההזדמנות ותקף את נתניהו בנושא אחר, "חוק הלאום בחסות ממשלת נתניהו מפלה את המיעוט הפלסטיני בישראל, אני תומך בעשרות אלפי האזרחים הערבים והיהודים שהפגינו לשוויון זכויות בסוף השבוע בתל אביב".

בסוף השבוע שעבר תלו פעילים יהודים שלט על הדלת החיצונית של מנהיג מפלגת העבודה, בשלט נכתב, "המפקדה הראשית בלונדון של החמאס, חיזבאללה, המחתרת האירית, והקרמלין, כל הפניות בענין לג'רמי קורבין".

בהמשך נכתב "מכחישי שואה, אנטישמים, בבקשה תשתמשו בדלת האחורית".

המעשים מגיעים על רקע קמפיין אנטי קורבין המתנהל נגדו - דווקא מצידם של היהודים שתומכים במפלגת הלייבור הבריטית, מפלגה שחברי מועצה מטעמה התבטאו בצורה קשה נגד יהודים, חלקם הושעו וחלקם התנצלו.

אך לפני שבועיים חברת מועצה מטעם מפלגת 'העבודה' הסקוטית, האשימה שלושה עיתונים יהודיים בריטיים, בכך שהם כביכול עובדים בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי.

ההאשמה המגוחכת הגיעה לאחר ששלושת העיתונים הציבו מאמר משותף בעמוד הראשון בעיתון של סוף השבוע.

המאמר התמקד באנטישמיות שהרימה ראש במפלגת 'הלייבור' והציבה איום "קיומי" על יהדות בריטניה.

"אם המטרה היא ליצור התנגדות לאנטישמיות, ובכך להיפטר מג'רמי קורבין כמנהיג מפלגת 'העבודה', סביר שזה לא יצליח, וזו חתיכת בושה של אופורטוניזם ציני ואם זו פעולה של המוסד כדי למנוע את ניצחונה של מפלגת העבודה שמחויבת להכיר בפלסטין כמדינה, זו התערבות לא מקובלת בדמוקרטיה של בריטניה", כך כתבה חברת המועצה מרי ביין לוקהארט בדף הפייסבוק שלה.

"ישראל היא מדינה גזענית, ומכיוון שהפלסטינים גם גזע שֵּׁמִי, אז ישראל מדינה אנטישמית, הגיע הזמן שנפסיק להתנצל", כתבה.

בנוסף לפני שבועיים, חבר מועצה מטעם מפלגת 'הלייבור' האנטישמית, במחוז סַאסֶקְס שמדרום ללונדון, פרסם פוסט שבו קרא לרצח "יהודי התלמוד", בסרטון שהעלה חבר המועצה דמיין אנטיקוט לרשת - צפו הגולשים בהסתה קשה נגד יהודים. הם הואשמו בשתיית דם, עם הסבר אנטישמי ועלילת דם בכל הנוגע לברית מילה, הם כונו 'טפילים' ועוד דימויים קשים אשר לא נרחיב עליהם כאן.

פאייזה שאהין, מתמודדת נוספת לפרלמנט מטעם מפלגת העבודה הבריטית, טענה כי "רציחת הספורטאים במינכן לא קשורה לאנטישמיות".

מבחינת יו"ר המפלגה אין שום מניעה לתקוף את ישראל, ולעיתים קרובות "מתפרצת האנטישמיות" בצורה ברורה, כשמידי תקופה חבר מועצה תורן מטעם המפלגה האנטישמית, לא מצליח להתאפק וכותב את מה שראשי המפלגה חושבים על היהודים.

גרמי קורבין לייבור בנימין נתניהו אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד