י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"יש לנו קשר ברמה מסוימת"

בנט מחלק ציונים: "גפני הוא טיפוס"

שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' התייחס בראיון ל'קול ברמה' ליחסיו עם ראשי המפלגות החרדיות, כשהוא מצהיר כי הוא מקיים יחסים טובים עם ליצמן ודרעי - "וברמה מסוימת גם עם גפני", שאותו כינה "טיפוס"

בנט מחלק ציונים: "גפני הוא טיפוס"

"טיפוס". כך כינה שר החינוך, נפתלי בנט, את יו"ר וועדת הכספים, משה גפני, בראיון למשה גלסנר ב'קול ברמה', בו הוא שוחח גם על פתיחת שנת הלימודים בתחילת השבוע וגם על המשבר הפוליטי סביב האולטימטום שהציב ראש הממשלה לסיעות החרדיות במהלך ישיבת ראשי המפלגות.

בראיון מעריך השר הבכיר כי: "הבחירות יכולות להתקיים במועדן, שזה עוד שנה ושלושה חודשים - וזה הדבר הטוב לעם ישראל ולא צריך לגרור את כולם לקלפי".

לדבריו: "משבר חוק הגיוס הוא ממש פתיר. מאחר וכולם מסכימים או הרוב מסכימים לעיקר הפרמטרים. אף אחד לא רוצה לגייס רבבות חרדים במכה אלא ביעדים הדרגתיים וברי עמידה. יש נוסחים אפשריים ואני לא אכנס לזה".

לגבי התנגדות מועצת גדולי התורה אומר השר בנט כי, "חשוב שבציבור החרדי ובמועצת גדולי התורה יבינו שאנחנו בעולם של חלופות והחלופה יכולה להיות לא טובה, כשאתה הולך לבחירות אתה לא יודע מה תהיה התוצאה".

בנט אמר בדבריו כי שמע בימים האחרונים על אפשרות שנתניהו יחזיר את לפיד לקואליציה הבאה על חשבון החרדים ואמר: "אני יכול להגיד שאני בעד המשך עם הקואליציה הטבעית הנוכחית שזו קואליציה טובה אבל כולם צריכים לבוא עם כוונות טובות בשום שכל ולא להחליט לפרק את החבילה כי בסך הכל אם נסתכל בכנות- החוק הזה הוא בסדר גמור".

לדבריו: "אני בעד הקואליציה הנוכחית חד משמעית, אבל מי שקובע ויקבע זה רק ראש הממשלה. הקשר שלי עם כל חברי הכנסת החרדים והמפלגות החרדיות והציבור הוא קשר עמוק וטוב וחשוב לי להמשיך את הקשר הזה כי אכפת לי מזה".

בנט נשאל האם קיים ציר חדש בינו לבין ליצמן, שמהווה תחלופה לציר האחים בנט - לפיד, והכחיש בתוקף. "יש קשר מאוד טוב עם ליצמן, דרעי וגם ברמה מסוימת עם גפני. גפני הוא טיפוס, חריף מאוד. אני אוהב אותו מאוד ויש לו הרבה פלפל", אמר.

לדבריו: "כל החבר'ה האלה, אנו בקשר טוב ומנענו בעבר בחירות, שהיו אמורות להיות ביולי כשנתניהו רצה ללכת לבחירות מוקדמות, ואנחנו יודעים לעבוד יפה ביחד. סך הכל הממשלה מצוינת בכלכלה, חינוך, מערכת בתי המשפט בבריאות".

כשהוא חוזר לאפשרות החלפת החרדים בלפיד על ידי נתניהו טען השר: "אני חושב שזה יהיה מאוד לא נכון מצדו. המפלגות החרדיות מגלות נאמנות והציבור החרדי מאוד מחובר לארץ ישראל ולתורת ישראל, לערכים של הימין. ואנחנו ממשלה ימנית לאומית גאה. ואת השאלה הזאת תשאל את נתניהו".

 

נפתלי בנט משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד