י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עכשיו זה רשמי:

משרד הבריאות הודיע על גילוי ה'עכברת'

משרד הבריאות הודיע היום כי החשד אומת וכי החולים שהגיעו לבתי החולים לאחר הרחיצה בחלק מנחלי הגולן, אכן חולים בעכברת • במקביל מנסה המשרד להרגיע ומבהיר כי רוב הרוחצים לא יחלו וכי המחלה מסוכנת רק במקרים נדירים • כל הפרטים

משרד הבריאות הודיע על גילוי ה'עכברת'
היהודייה צילום: Marmor10, מתוך ויקיפדיה

משרד הבריאות הודיע היום (ג') אחר הצהריים כי מחלת ה'עכברת' זוהתה באופן סופי וכי אין מדובר בחשד בעלמא. ההודעה הגיעה לאחר שהיום אומתה תוצאה חיובית של הדבקה במחלה, לאחר שנבדקו דגימות של מספר חולים שהוגדרו כ'חשודים'.

לאחר הגילוי ובשל חששות הציבור, הודעת משרד הבריאות מבקשת להרגיע, ונכון לשלב זה, ההנחיות נשארות כפי שהן. "רוב הרוחצים במים המזוהמים לא יחלו במחלה", הובהר בהודעת המשרד, "רק מיעוט מהמקרים הם מסוכנים מאוד". במקביל ימשיך משרד הבריאות בבדיקת האירוע ויוציא הנחיות לצוותים הרפואיים.

כזכור, בימים האחרונים הגיעו לבתי החולים בארץ אנשים שטיילו במסלולי מים באזור הגולן וסבלו מתסמיני המחלה. עד היום כל המקרים הללו הוגדרו כ"חשד" ל'עכברת', אולם לאחר הודעת משרד הבריאות הובהר כי המחלה כבר כאן.

סימני המחלה האופייניים דומים למחלת השפעת: חום, כאבי ראש, כאבי שרירים. עם זאת, בחלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליה.

אמש פרסם משרד הבריאות הנחיות לציבור וקרא לטובלים במימי הנחלים זאכי, יהודייה, המשושים וזוויתן שסבלו מחום של למעלה מ-38 מעלות בשלושת השבועות האחרונים, לגשת אל רופא המשפחה לבדיקה. יצוין כי הנחלים המדוברים נסגרו לרחצה עד להודעה חדשה.

'עכברת' היא מחלה זיהומית המכונה 'לפטוספירוזיס'. זו מחלה שמועברת לבני אדם מבעלי חיים, וישנם יותר ממיליון מקרי תחלואה בעולם בשנה, בעיקר במדינות עולם שלישי. בישראל המחלה נדירה יחסית, עם ממוצע של 10 מקרים בשנה בלבד.

מדובר במחלה שהלוקים בה הם בעיקר אנשי מקצוע שמתעסקים עם בעלי חיים, כגון וטרינרים או אנשי משק. החיה העיקרית שמפיצה את המחלה - העכברים והמכרסמים.

מסלולי טיול רמת הגולן נחלים זיהום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד