י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תופעה צוברת תאוצה

הגר"ח הנחה: כך לבקש מחילה מהגראי"ל בקבר

אחר מהאחראים על בית העלמין בבני ברק הגיע לבית הגר"ח קנייבסקי וסיפר על אנשים רבים שמבקשים מחילה בקברו של מרן הרב שטיינמן, כשהוא גם מקבל הדרכה באשר לאופן שבו יש לעשות זאת

מתפללים בקברו של הרב שטיינמן זצ"ל. צילום: שוקי לרר
מתפללים בקברו של הרב שטיינמן זצ"ל. צילום: שוקי לרר

בימים אחרונים נכנס אל שר התורה הגר"ח קנייבסקי אחד מהאחראים בהנהלת בית החיים בבבני ברק, להתייעץ על דבר מסוים. בתוך הדברים הוא סיפר לו על דבר מאוד מעניין.

לדבריו, כמעט מידי יום מגיעים אל קברו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצוק"ל אנשים מהרבה גוונים, משתטחים על קברו ומבקשים מחילה על שפגעו בו. הוא הוסיף לספר כי פעמים רבות באים אנשים ומבקשים מהסובבים שיבואו להשלים מנין, ובפניהם הם מבקשים מחילה, כאשר הוא עצמו אף השתתף הרבה פעמים במעמדות שכאלה.

באחד הימים, כך מספר אותו אחראי, הוא השתתף במעמד מחילה שכזה, שבו האיש פרץ בבכי וסיפר לנוכחים שדיבר כמה פעמים שלא בכבוד על מרן הרב שטיינמן זצ"ל, ומרגיש היטיב את יד ה', וכי נתקיים בו דברי חז"ל כל המבזה תלמיד חכם אין לו רפואה למכתו, והלוואי והקב"ה יאמר לצרותיו די.

בעלון דברי שי"ח מסופר כי המספר שאל את הגר"ח קנייבסקי, האם אפשר לצרף נשים למנין, וענה מרן שלא, והסביר שבד"כ המנהג אחרי שנמצאים על הקבר שאומרים איזה פרק תהילים ואח"כ קדיש לע"נ ונשים לא יוכלו להצטרף לקדיש, לכן צריך י' גברים כדי שיוכלו לומר קדיש.

הגר"ח הורה עוד, שבבקשת המחילה צריכים לומר בדיוק את השם המדויק בן אביו, של אותו שמבקשים ממנו מחילה, אבל אין צריך לומר תארי הכבוד (ואמר שזה אחד הסיבות שרושמים את כל השמות שיש לאדם על המציבה, כי מהדין מספיק לשים מציבה בעלמא ומה שכותבים בדיוק שמו המלא ובן אביו כדי שיוכלו להזכיר שמו בתפילה כראוי).

עוד שאל אותו יהודי האם לנשמת מרן זצ"ל בגנזי מרומים יש איזה הנאה שבא אדם לבקש מחילה (כי כידוע שיש לנשמה נחת רוח כשמתפללים על מקום הקבר) הגר"ח השיב שלא, והתועלת היא רק למבקש.

ודומה כי לא לחינם נזדמן לפרסם מעשה זה, בחודש הרחמים והסליחות, כדי לזכור תמיד להיות סור מרע ולהתרחק מעבירות שבין אדם לחבירו ובפרט בחטאי הדיבור וכידוע, ויה"ר שנזכה להיות מתוקנים ושלמים.

הרב שטיינמן מחילה בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד