ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
איומים, מעצרים ופניה ליועמ"ש >

החרדים יכריעו את הבחירות הסוערות בירוחם

העיר ירוחם סוערת: קרב של ממש בין המועמדות לראשות המועצה • מי שיכריע את זהות ראש המועצה הבא: רב המקום - הרב יהודה קראוס • כל הפרטים

החרדים יכריעו את הבחירות הסוערות בירוחם
פלאש 90

העיר הדרומית ירוחם מזמן לא זוכרת סערות כפי שישנן בימים אלו. כאשר לראשות המועצה מתמודדות שתי נשים: נילי אהרון - מועמדת הליכוד, מול המועמדת טל אוחנה - סגנית ראש המועצה, שנתמכת ע"י השר משה כחלון - כאשר הקרב העיקרי מתנהל על הציבור החרדי, שמהווה בנק של כ-1,000 קולות מתוך 4,500 שיכריעו את הבחירות במקום, כפי שהיה עד כה.

מי שמכריע במי יתמכו הקהילה החרדית במועצה הוא רב המקום, הרב יהודה קראוס, שיערוך סקר עצמאי בהתקרב מועד הבחירות ויודיע בצמוד למועד הבחירות במי תתמוך הקהילה החרדית. למעשה הוא שיכתיר את ראש המועצה לקדנציה הבאה, כאשר הדרישה היא תקציבים ושימור התנאים במוסדות ובקהילה.

אלא, שממש בימים אלו מתנהל קרב של ממש בין המועמדים, כשאר בשיא הקמפיין טוענת מועמדת הליכוד נילי אהרון כי ראש המועצה והמועמדת טל אוחנה מנהלים נגדה קמפיין פסול. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומרת אהרון: "מאז החלטתי להתמודד לראשות המועצה בירוחם אני עוברת מסע רדיפה אגרסיבי, ללא רחמים, על ידי ראש המועצה וסגניתו, שמנסים בדרכים לא דמוקרטיות לסכל את מועמדותי ולהקשות על כל סביבתי בדרכים לא לגיטימיות ובאמצעים שמתאימים למדינות עולם שלישי".

לדברי אהרון, "לפני כמה חודשים, בדיוק כשהתחלתי את קמפיין הבחירות, פנתה סגנית ראש המועצה לממונה הישירה על אימי, שעובדת כאחות ב'קופת חולים' כללית בירוחם ודרשה ממנה להפסיק כל פעילות פוליטית שקשורה בי במקום עבודתה. דבר שלא היה ולא נברא".

עוד אמרה אהרון כי "סגנית ראש המועצה אף איימה לפנות למנהל מחוז דרום של כללית ולהתלונן על אימי במטרה לפגוע במקום עבודתה. אימי, אחות מסורה ואהובה על כל תושבי ירוחם. מיותר לציין כי היא מעולם לא ניצלה את מעמדה ותפקידה לצורך קידום המעומדות שלי".

"לכל אורך הקמפיין מותקפים באופן ישיר ועקיף חברי המטה שלי ופעילים מרכזיים", אומרת אהרון בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ואמרת כי, "ומשום מה, דווקא עכשיו החליטו "לטפל" בעניינים. בימים האחרונים כמעט כל פעיל מרכזי שלי קיבל פניה מראש המועצה מיכאל ביטון, תוך שהוא איים לתבוע אותם תביעת דיבה על דברים שנאמרו ונכתבו על ידם באופן לגיטימי".

"בקבוצות הפנימיות שלהם, הם מנהלים שיח נוקב בכל מה שקשור להתמודדותי, ובאחד המקרים כתב ראש המועצה לפעילים "להתחיל לספר את הסיפור האמיתי שלה כולה גב של שקרים", כך נילי אהרון.

עוד היא הוסיפה כי "באופן עקבי פוגעים בפעילים ובאנשים שתומכים בנו, אם זה בהפחדות על תליית שלטים, ואם זה באיומים על עובדים בניסיון לפגוע בפרנסתם".

אהרון טוענת כי "היום הם הגדילו לעשות כשגייסו עובדת ציבור למשימה הלאומית ולאור היום במרכז המסחרי, מול כל הנוכחים, עצרו מס' שוטרים את אבי בטענה שאמר למהנדסת המועצה, באופן הכי לגיטימי שאפשר, כי המהלכים האחרונים שהם עושים בכמה פעילויות הנדסיות בישוב, מעלים ריח רע של בחירות".

"קיבלנו את הידיעה הזו בתדהמה" היא אומרת. "בבית שגדלתי בו, חונכנו על ערכי סבלנות, אהבת חינם וכבוד לזולת. אבא ואמא שלי, החברים, הפעילים וכל מי שסובב אותי משלמים מחיר כבד בגלל מועמדותי".

אהרון פנתה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי של הליכוד, ולאנשי השר לביטחון פנים גלעד ארדן "במטרה לבדוק את התנהלותם של מיכאל ביטון ראש המועצה, וסגניתו טל אוחנה, במטרה לפקח על מערכת הבחירות בירוחם ולהפסיק לאלתר את הרדיפה שאנו חווים כעת", כך לדבריה.

"כולנו רוצים שאם ייבחר כאן ראש מועצה בשנים הבאות, אז לפחות שזה יהיה ראש מועצה שנבחר באופן דמוקרטי ולא באמצעות מניעים פסולים ולא דמוקרטיים", הוסיפה.

מיכאל ביטון מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בבחירות אלה אני כלל לא מועמד. אשמח לקבל ממנה טענות אלה חתומות על ידה בכתב ואדאג לתבוע אותה דיבה על כך".

טל אוחנה מסרה בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הקמפיין שלי חיובי בלבד. אין לי דבר חוץ מ- 8 שנות עשייה גדולה בירוחם כסגנית וממלאת מקום ראש העיר. אלה הדברים שאני מביאה לבוחר. אינני מתעסקת באף מועמד אחר. קיבלת שקרים בלשון המעטה. בדוק עצמך ומקורותיך בקפידה".

יצוין כי לדברי אוחנה היא "זוכה לתמיכת כלל הקהילות באופן גורף דתיים חרדים מסורתיים וחרדים חדשים עולים ו-וותיקים. אני מופתעת מהדברים שכתבת ותוהה מדוע נילי בוחרת לנהל קמפיין שלילי. אני אמשיך ואדבק בקמפיין הטוב והחיובי שלי שמבוסס מעשים בלבד אחדות וחיבור כלל הקהילות למען ירוחם".

ירוחם מונציפלי 2108

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד