י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הכנסת משותקת

זעם: החרדים ביקשו להיכנס למשכן וסורבו

הכנסת נמצאת בפגרה מדיוני המליאה, אולם ח"כים שבאו לשרת את הציבור כפי שהתחייבו לבוחריהם, באים ויוצאים בשערי הכנסת גם בימים אלה, אולם החל מהיום ובשבועיים הקרובים הכנסת תהיה נעולה על סורג ובריח ויש מי שכועסים על כך • הסיפור המלא

זעם: החרדים ביקשו להיכנס למשכן וסורבו
הכנסת צילום: Pierre Terdjman / Flash90

החל מהיום (רביעי) תסגור כנסת ישראל את שעריה למשך שבועיים ימים ותצא לחופשה מרוכזת, בה אחת לשנה כל עובדי הכנסת יוצאים לחופשה ולא יפעלו במשכן הכנסת.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', חלק מחברי הכנסת הפועלים מהכנסת גם במהלך ימי הפגרה - בהם חברי הכנסת החרדים, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי ואורי מקלב, ביקשו אישור חריג להשתמש במשרד בכנסת כדי להמשיך בשגרת עבודתם.

אלא שע"פ הדיווח בעיתון, מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' סירב לקבל את בקשתם של הח"כים להכניס את עוזריהם שיוכלו להמשיך בשיגרת עבודתם הפרלמנטרית.

ח"כ מקלב תקף את מנכ"ל הכנסת ואמר, "זו החלטה מקוממת, התהפכו היוצרות ובמקום להיות בית הנבחרים, הכנסת הפכה להיות בית המנכ"לים, הגענו למצב שבו מנכ"ל הכנסת לא מרשה לנו חברי הכנסת להיכנס למקום העבודה שלהם, יש בעולם בית חולים שסוגר את שעריו למשך שבועיים? איך אני יכול לעשות את העבודה שלי? כל המסמכים נמצאים בתוך הלשכה, איך אני יענה לפניות הציבור שמונחות על שולחני?".

נציין כי ייתר חברי הכנסת שאינם מתגוררים בירושלים - זכאים ללשכה פרלמנטרית במימון הכנסת, אך חברי הכנסת המדוברים מתגוררים בירושלים ועובדים מהכנסת גם במהלך ימי הפגרה.

מדוברות הכנסת מסרו בתגובה ל'ידיעות', "כמו בכל שנה מנצלת הכנסת את פגרת הקיץ של הח"כים על מנת לאפשר גם לעובדיה המסורים לנצל את ימי חופשת הקיץ האחרונים עם בני משפחותיהם, דבר אשר מבטיח את נוכחותם המליאה בימי הפעילות המחייבים והאינטנסיביים לאורך כל השנה".

בדוברות הוסיפו עוד, "ימי הפגרה הללו מנוצלים מסורתית וביתר שאת לעבודות תשתית ותחזוקה נרחבות במבנה הותיק החיוניים לשמירת עצימות פעילותו המוגברת ומשיקולי בטיחות לא ניתן לערכם בימי המושב הרגילים".

הכנסת אורי מקלב מיכאל מלכיאלי פגרה בכנסת אלברט סחרוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד