כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ליברמן מבהיר:

"מנסים להפיל את חמאס באמצעות האזרחים"

בראיון שנתן הערב שר הביטחון ליברמן הוא מבהיר כי מטרתו היא הפלת השלטון ברצועה באמצעות האזרחים והבטיח כי "שקט יענה בשקט" • על המועמד לרמטכ"ל הבא "הוא סובל מצרות של עשירים עם 4 מועמדים מעולים"

"מנסים להפיל את חמאס באמצעות האזרחים"
פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן התראיין הערב למהדרות החדשות של חברת החדשות והגיב על ההחלטה לפתוח את מעבר 'כרם שלום' בעקבות השקט בדרום. ליברמן הבהיר כי אין הבנות עם החמאס ולמרות שלא חסרים מתווכים או יוזמות, ההתנהלות הישראלית נקבעת לפי המציאות בשטח.

"אנחנו לא נענים לשום פניות ואנחנו מדברים עם כולם: המצרים, האו"ם, האמריקאים והאירופאים", אמר ליברמן, שהמשיך והסביר את המדיניות הישראלית. "המדיניות שלנו היא לדבר עם תושבי עזה מעל ראשי 'חמאס', לתקוע טריז בין הנהגת 'חמאס' לבין אזרח מהשורה - תושב רצועת עזה.

אני רוצה לשכנע אותם שאותו אביב ערבי שאפשרי בתוניסיה, אפשרי גם ברצועת עזה. המסר שלי היה ברור והוא נקלט היטב: אם יש שקט ביטחוני - אתם מרוויחים מזה, אם יש טרור - אתם מפסידים".

ליברמן חזר והדגיש כי מבחינתו אין צורך לכבוש מחדש את עזה כפי שמציעים חברי קבינט אחרים כמו השר נפתלי בנט, וכי המטרה הסופית מבחינתו היא הפלת שלטון 'חמאס' באמצעות כמה שפחות קרבנות ישראלים. "אני מוביל מדיניות ברורה", אמר.

"ה'אנד גיים' שלנו זה להפיל את ה'חמאס', אבל לא באמצעות חיילים שלנו ולא להקריב את כוחותינו. אנחנו צריכים להביא את תושבי עזה להכרה שבידיהם להפיל את שלטון החמאס"."

לדברים שאמר הוסיף שר הביטחון מספרים המראים כי הפעולה הישראלית בשנתיים האחרונות נעשית בעצמה ובחכמה. כך למשל הרס חיל האוויר בסוף השבוע האחרון את בניין המשרד לביטחון-פנים של ה'חמאס' ובמשך השנתיים האחרונות נהרסו 15 מנהרות, נהרגו 200 פעילים ונהרסו למעלה מ-40 תשתיות טרור משמעותיות.

ליברמן התייחס בראיון גם לסאגת מינוי הרמטכ"ל הבא ולאפשרות שהאלוף יאיר גולן יקבל את התפקיד ואמר כי "יאיר גולן הוא חייל ותיק שלחם ונפצע אך עשה טעות ואמר דברים מקוממים שעליהם התנצל".

ליברמן הוסיף: "פגשתי את כל הרמטכ"לים לשעבר וכל שרי הביטחון. מה שהם אמרו זה שיש לי ארבעה מועמדים ואי אפשר ליפול, כל אחד ראוי וכל אחד יכול להיות רמטכ"ל. זו הדילמה הכי קשה, אלו צרות של עשירים ואני שמח שבמדינת ישראל יש ארבעה אנשים שכל אחד מהם ראוי להיות רמטכ"ל וזו לא דעתי - זו דעתם של כל שרי הביטחון לדורותיהם".

ליברמן שר הביטחון עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד