י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
'שלומי אמונים' באולטימטום:

"דין תורה או התמודדות של פרוש"

בסיעה החסידית מאשימים את הליטאים בנקיטת סחבת ובהימנעות מליישם הסכמים חשאיים שחתמו מולם, כשהם מציבים בפניהם אולטימטום: דין תורה על ההסכמים הבלתי מיושמים, או התמודדות חד-צדדית מטעם הסיעה בעיר החרדית שבמרכז • כל הפרטים על ההתפתחות הדרמטית

"דין תורה או התמודדות של פרוש"
גפני ופרוש צילום: פלאש 90

סאגת הבחירות לראשות העיר אלעד מגיעה למחוזות חדשים, כאשר כעת מחריפים ב'שלומי אמונים' את הטון וקוראים ל'דגל התורה' להתייצב מולה בבוררות או בדין תורה.

ההתפתחות החדשה מגיעה במסגרת סביב שאלת זהותו של המועמד לראשות עיריית אלעד מטעם 'דגל התורה', אשר נידונה בחודשים האחרונים על ידי הגר"י סילמן, שמונה על ידי מנהיגי דרכה של 'דגל' לעסוק בנושא הבחירות הקרבות באלעד.

על הפרק עמדה אפשרות התמודדותו של ראש העיר הנוכחי, ישראל פרוש מ'שלומי אמונים', לקדנציה נוספת, מול אפשרות שהמפלגה הליטאית תריץ מועמד מטעמה בסיכום עם ש"ס.

מי שיועד לתפקיד בתרחיש כזה עד לפני כיומיים היה יוסי שטרית, חבר מועצת העיר ביתר, שמועמדותו ירדה בשעות האחרונות. מאז נערכים ניסיונות קדחתניים למצוא מועמד אשכנזי ליטאי שירוץ לראשות העיר. בין השמות המוזכרים: איצ'ה רייך, יצחק פינדרוס, יצחק רביץ ועוד.

ברקע הדיון עמדו הסכמים שחתמו 'שלומי אמונים' ו'דגל התורה' ביניהן לפני הבחירות המוניציפליות הקודמות.

בשבוע האחרון החליט הגר"י סילמן כי פרוש יתמודד לקדנציה נוספת, אך בשל מאבק פנימי ב'דגל התורה' - החלטתו לא הגיעה לעת עתה לידי ביצוע.

בתגובה החליטו ב'שלומי אמונים' כי אינם מוכנים עוד למריחת הזמן מצד השותפה, והודיעו  ל'דגל התורה' – כי הם מציבים בפניהם שתי אפשרויות: או דין תורה על אי כיבוד ההסכמים, או שפרוש ירוץ באופן חד-צדדי לראשות העיר.

בהודעה לעיתונות שפרסמה 'שלומי אמונים' נכתב שזו תקופה ארוכה היא טוענת בפני 'דגל התורה', על אי כיבוד הסכם שנחתם לפני הבחירות המוניציפליות בשנת תשע"ד. "בתקופה האחרונה נוהל מו"מ בין הצדדים שהבשיל לסיכומים והבנות, אך לעת עתה לא צלח", נכתב בהודעה.

"לאור זאת 'שלומי אמונים' פנתה ל'דגל התורה' לברר את העניין בפני דין תורה או בוררות", אומרים במפלגה ומוסיפים כי, "במידה ודגל התורה לא תיענה לדרישתנו להתדיין בדין תורה או בבוררות, הרי שהרב ישראל פרוש מתמודד על תפקיד ראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות".

מדגל התורה נמסר כי "קיים הסכם לפיו 'שלומי אמונים' אינם רשאים להתמודד באלעד מבלי הסכמה של דגל התורה. קיים בורר ש'שלומי אמונים' הרצתה בפניו באריכות את טענותיהם. ההחלטה בעניין הזה תהיה בידי הבורר ועל פי הסכמת מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א ועל כן מכתבו של הרב פרוש מיותר ומיועד ככל הנראה למשיכת זמן".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההסכמים בין המפלגות נשמרו עד כה בחשאיות, אך ככל הנראה מדובר בהסכם כפול שנחתם בין המפלגה הליטאית לזו החסידית, כשהסכם אחד מתייחס לאלעד ואילו משנהו מתייחס לבית שמש, שם החליטה דגל התורה לעת עתה שלא לממש את ההסכם.

דגל התורה שלומי אמונים ישראל פרוש הרב יהודה סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד