י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תפיסה חלולה, דמיונית וחסרת אחריות" >

קרב בלתי פוסק בין השרים בנט וליברמן

בצל ההסכם שנחתם בין ישראל לחמאס - חבר הקבינט נפתלי בנט יוצא במתקפה חריפה על שר הביטחון ליברמן: "הרעיון כאילו ישראל יכולה לשכנע את הציבור העזתי להחליף את שלטון חמאס הוא דמיוני ומנותק מהמציאות" • ליברמן בתגובה: "ימין משיחי ופופוליסטי"

קרב בלתי פוסק בין השרים בנט וליברמן
נפתלי בנט צילום: פלאש 90

הדיווחים על הסדרה בין ישראל לארגון הטרור ה'חמאס' - על רגיעה מצד ה'חמאס' בתמורה להקלה על התושבים העזתים - מביאים למחלוקת חריפה בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לשר החינוך נפתלי בנט, שדומה כי הוא אינו פוסק.

לאחר שליברמן תקף את בנט אתמול (חמישי) ואמר כי "יש שרים מפריחים ססמאות ורצים החוצה אחרי ישיבות הקבינט. שכל שר יתרכז בתחום אחריותו" - כאשר דבריו מכוונים לשר בנט, כעת הגיע תורו של בנט. 

בהודעה שפרסם אמש חבר הקבינט נפתלי בנט, נאמר כי "תפיסת "שכנוע העזתים" של ליברמן חלולה, מסוכנת ומהווה רוח גבית לטרור; אחרי 25 שנה, חזרנו לתפיסת הניתוק מהמציאות של אוסלו".

לדבריו, "הרעיון כאילו ישראל יכולה לשכנע את הציבור העזתי להחליף את שלטון חמאס הוא דמיוני ומנותק מהמציאות". בנט תהה, "האם ליברמן שאל את עצמו כמה שנים ייקח למוטט את ה'חמאס' על ידי שכנועים? מי בינתיים ישלם את המחיר על התעצמות הטרור העזתי?".

בנט ציטט מדברי השר ליברמן: "אני רוצה לשכנע את תושבי עזה שהאביב הערבי אפשרי ברצועת עזה והמסר שלי נקלט היטב בעזה" - והגיב בעוקצנות: "אכן המסר נקלט: הטרור משתלם, חמאס יורה עלינו רקטות- וישראל מתקפלת", כך דברי בנט.

"מאמצי שכנוע לא ימוטטו את חמאס" הבהיר בנט, "תפקידנו לא לשכנע, אלא לנטרל את ההתעצמות של 'חמאס' ואת יכולתו לפגוע באזרחי ישראל. הסכם ישראל-'חמאס' אליו דחף ליברמן - הוא שגיאה חמורה וחסרת אחריות שתאפשר לחמאס להאיץ את ייצור הרקטות".

לסיום אמר בנט: "אם לא נעצור היום את המפעל הלאומי של 'חמאס' לייצור רקטות, תושבי ישראל יסבלו ממבול של רקטות על מרכזי האוכלוסייה של ישראל בעתיד הלא-רחוק. לאחר 140 ימים של רקטות, ירי צלפים ושיגור בלוני תבערה, 'חמאס' לומד שהטרור השתלם. צריך לומר את האמת לציבור הישראלי: הסכם ישראל-חמאס הוא שגיאה ותפיסת ההכלה נכשלה".

במפלגת 'ישראל ביתנו' אמרו בתגובה שבנט פשוט לא בקיא בהתרחשויות הביטחנויות: "מאחר והשר בנט הרבה להיעדר מישיבות הקבינט בנושא עזה, כל שכן האחרונה - הוא אינו בקיא בפרטים", כך נאמר בהודעה שהוציאו בתגובה.

עוד נאמר בהודעה כי "ברמה העקרונית אכן מתקיים ויכוח בין ימין ממלכתי ואחראי שמייצג ליברמן, לבין ימין משיחי ופופוליסטי שמייצגים בנט וסמוטריץ', שתומכים במדינה דו-לאומית ובכיבוש עזה".

 

ליברמן בנט חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד