ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
איש הפלג תוקף:

דייטש לא ראוי? גפני לא ראוי לועדת הכספים

לאחר שגפני אמר כי "קיים חשש שראש עיר חרדי בירושלים יגרום להסתה נגד החרדים בעיר", איש הפלג משיב אש • בראיון ל'פילפוליטיקה', אמר יהושוע פולק כי "צריך לשאול את ח"כ גפני האם יו"ר וועדת הכספים - שיושב על הברז של המדינה - לא גורם לשנאה במדינה?!"

דייטש לא ראוי? גפני לא ראוי לועדת הכספים
יונתן זינדל ונתי שוחט, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל ונתי שוחט, פלאש 90

בצל דיוני 'דגל התורה' האם לתמוך במועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים, ולאחר שחה"כ משה גפני אמר כי "קיים חשש שראש עיר חרדי בירושלים יגרום להסתה נגד החרדים בעיר, איש הפלג ועד לא מזמן איש 'אגודת ישראל' תוקף את גפני בחריפות "האם גפני לא חושב שיושב ראש וועדת הכספים שיושב על ברז של המדינה לא גורם לשנאה במדינה?!".

בראיון שהעניק אמש (חמישי) איש הפלג הירושלמי יהושוע פולק - המכונה 'איש המספרים' - לתכנית 'פילפוליטיקה', בהגשת הפרשנים אבי בלום ויעקב ריבלין, התייחס פולק למועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים וכן לחששות מפני הצבת מועמד חרדי בעיר. לדבריו: "יש גידול מאוד חזק לחרדים ולכן מועמד חרדי יכול לכבוש את ראשות העיר".

"בלי הפלג הירושלמי יש לנו בעיה", הסביר פולק. "אם כל המפגלות החרדיות יגיעו למסקנה שאנחנו רוצים ראש עיר חרדי, וככל שאחד יוותר לשני - שיקבלו את האחר, ומפלגה אחת לא תחרים פלג שני, שש"ס יכבדו, וכל אחד יקבל תפקידים בהתאם לכוחו ויגיעו לסיכום ברור שגם הפלג הירושלמי יכול להיות חלק מזה - זה יקרה".

על החשש ממועמד חרדי אומר פולק: "הייתי סגן ראש העיר אצל לופליאנסקי, אני מודיע שעד היום אדריכלים מתגעגעים לתקופה של פולק בוועדת התכנון. זו הייתה תקופה של פריחת הציבור החרדי בעניין הבינוי, היה ללופליאנסקי קצת את הפחד, הוא לא יכל לתת ברמות ובקריית יובל את כל מה שהוא רצה. אבל בסוף הבאנו ההישגים משמעותיים. כל רוממה שהביאו כמה אלפי יחידות דיור הייתה בתקופה שלנו".

פולק הרגיע והוסיף כי "ברגע שיש מועמד חרדי זה יכול להיות טוב, אנחנו לא נקפח אחרים". לדבריו, "ליוסי דייטש יש תנאים טובים. החילונים לא יריבו אתו. יש הבדל גדול - כשהחרדי יושב ליד הכיסא, הוא לא יקפח חרדים"

במהלך הראיון תקף פולק את יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שכזכור צוטט כאומר ש"מועמד חרדי בירושלים עלול להביא לשנאה חילונית בעיר".

פולק תקף: "צריך לשאול את חבר הכסת גפני האם יושב ראש וועדת הכספים שיושב על הברז של המדינה לא גורם לשנאה במדינה?!". לדבריו, "היינו ארבעה חרדים שהחזיקו בראשות הוועדה מאז לורנץ, אבל הבנו שכדי לקבל (תקציבים א.ק.) אנחנו צריכים לשבת על הברז, אז גפני יכול לעצור פה ושם תקציבים, ואני חושב שזה מצוין, כי כולם שהיו בוועדת הכספים - זה היה ההישגים שלנו, תקעת ברז קטן והיית צריך לרוץ אחרינו, זה קשה לי, ראש עיר לא יכול והוא כן?!".

לדברי פולק, "ליוסי דייטש יש מספיק שכל שהוא יבין את זה שאשפר לתת לחילוני בחכמה". אלא שפולק אמר, "הבעיה היא זה השיקולים הקטנים, אם תתן לי את אלעד אתן לך את ירושלים, אם תתן לי את בית שמש אתן לך את אלעד - אני תושב ירושלים וחרדים מובילים פה. כשיהיו 80% - גם נאמר שיש חשש להסתה?!. החרדים יודעים שיש את הרכבת הקלה ומקומות בילוי וכו', אבל צריך לזכור שתמיד לקחנו את וועדת הכספים ומשרד השיכון, דווקא בגלל שאנחנו לא רוב מוחלט".

עוד אמר פולק כי "צריך מועמד חרדי כי אנחנו רוב תושבי העיר". פולק הוסיף: "אם נבוא מאוחדים ולא נפגע אחד בשני, אנחנו רוב במועצת העיר וכל אחד חייב אותנו, אם נלך יחד ואף אחד לא יפגע בשני ויסגור עם אחרים - מגיע לנו חמישה סגני ראש עיר. ואם לא נצליח בראשות - אנחנו שולטים בעיר" לדבריו: "לאלקין וברקוביץ' לא תהיה קואליציה ואז יהיה ראש עיר חילוני שלנו".

כשנשאל מדוע סיעת 'בני תורה' לא תומכת במועמד החרדי המוביל יוסי דייטש, הוא השיב כי "יש לנו פוליטיקה קטנה, יש לנו עדיין החרמות שהם חושבים שזה מצווה יותר גדולה מאשר מועמד חרדי, אנחנו נהיה תמיד מבוזים וכל אחד יחפש את החלק שלנו ואז יזכה מישהו מוצנח בראשות העיר (אלקין) והציבור החרדי יצטרך לעשות הסכם כדי לקבל גנים בקריית יובל".

יהושוע פולק הפלג גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד