י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"איבדתי את הכבוד"

הפוליטיקאי הבריטי טינף על היהודים - וחטף

מחוקק לשעבר מטעם מפלגת הלייבור הבריטית, המשמש כיום כחבר מועצה מקומית מטעמה, פרסם פוסט אנטישמי באופן בוטה כנגד היהודים - והושעה מחברותו במפלגה

הפוליטיקאי הבריטי טינף על היהודים - וחטף
ג'רמי קורבין מנהיג הלייבור צילום: רויטרס

עוד אנטישמי הושעה: חבר הפרלמנט לשעבר, ג'ים שרידן ממפלגת הלייבור בבריטניה, הושעה מהמפלגה לאחר שכתב שאיבד את "הכבוד ואמפתיה כלפי הקהילה היהודית".

אתר ה'גארדיאן' הבריטי דיווח אתמול כי שרידן, שהיה חבר פרלמנט עד 2015, הודח מחברותו במפלגה, לאחר שפרסם פוסט אנטישמי בחשבון הפייסבוק שלו.

בפוסט מעורר הסערה נכתב כך: "לאורך מרבית חיי היה לי כבוד ואמפתיה לקהילה היהודית ולסבל ההיסטורי שלה, אך לא עוד, בגלל מה שהם ותומכי טוני בלייר עושים למפלגה שלי".

טוני בלייר הוא מנהיג הלייבור לשעבר, והיה ראש ממשלת בריטניה. הוא מואשם על ידי תומכי יו"ר המפלגה הנוכחי, ג'רמי קורבין, בניסיונות לערער על מנהיגותו של האחרון.

שרידן בן ה- 65 היה חבר פרלמנט במשך 14 שנים, עד שנת 2015. בתקופה זו הוא משמש כחבר מועצה ברנפרושייר מחוז בצפון אירלנד.

דובר מפלגת הלייבור אמר בתגובה לפרסום: "מפלגת הלייבור מתייחסת ברצינות רבה לכל תלונות על אנטישמיות ואנחנו מחויבים לאתגר, וניאבק נגדה בכל הדרכים".

מפלגת הלייבור מלאה באנטישמיים, כאשר רק בסוף השבוע דיווח הטיימס הבריטי כי קורבין הצטלם במהלך אזכרה למחבלים פלסטינים בטוניס ב-2014, עם מאהר אל-טאהר, בכיר בארגון 'החזית העממית לשחרור פלסטין'.

זאת, חודש בלבד לפני ששני אנשי הארגון ביצעו טבח נורא עם סכיני קצבים בבית הכנסת בהר-נוף, בטבח נרצחו ארבעה חרדים ממתפללי בית הכנסת, וכן שוטר מהעדה הדרוזית שהגיע למקום מיד כששמע על האירוע ונרצח בעת חילופי הירי עם המחבלים.

אחד הנרצחים, ציין הטיימס, היה "רב בעל אזרחות בריטית".

תקופה לא קלה עוברת על קורבין, שהופך לאנטישמי מיום ליום. ביום שני האחרון תקף נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, את ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת 'העבודה' (הלייבור) הבריטית, בתגובה לפרסומים בבריטניה כי קורבין האנטישמי הניח זר פרחים על קברו של מתכנן הטבח באולימפיאדת מינכן.

המעשים מגיעים על רקע קמפיין אנטי קורבין המתנהל נגדו - דווקא מצידם של היהודים שתומכים במפלגת הלייבור הבריטית, מפלגה שחברי מועצה מטעמה התבטאו בצורה קשה נגד יהודים, חלקם הושעו וחלקם התנצלו.

אך לאחר מספר ימים חברת מועצה מטעם מפלגת 'העבודה' הסקוטית, האשימה שלושה עיתונים יהודיים בריטיים, בכך שהם כביכול עובדים בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי.

ההאשמה המגוחכת הגיעה לאחר ששלושת העיתונים הציבו מאמר משותף בעמוד הראשון בעיתון של סוף השבוע.

המאמר התמקד באנטישמיות שהרימה ראש במפלגת 'הלייבור' והציבה איום "קיומי" על יהדות בריטניה.

"אם המטרה היא ליצור התנגדות לאנטישמיות, ובכך להיפטר מג'רמי קורבין כמנהיג מפלגת 'העבודה', סביר שזה לא יצליח, וזו חתיכת בושה של אופורטוניזם ציני ואם זו פעולה של המוסד כדי למנוע את ניצחונה של מפלגת העבודה שמחויבת להכיר בפלסטין כמדינה, זו התערבות לא מקובלת בדמוקרטיה של בריטניה", כך כתבה חברת המועצה מרי ביין לוקהארט בדף הפייסבוק שלה.

"ישראל היא מדינה גזענית, ומכיוון שהפלסטינים גם גזע שֵּׁמִי, אז ישראל מדינה אנטישמית, הגיע הזמן שנפסיק להתנצל", כתבה.

בנוסף לפני שלושה שבועות, חבר מועצה מטעם מפלגת 'הלייבור' האנטישמית, במחוז סַאסֶקְס שמדרום ללונדון, פרסם פוסט שבו קרא לרצח "יהודי התלמוד", בסרטון שהעלה חבר המועצה דמיין אנטיקוט לרשת - צפו הגולשים בהסתה קשה נגד יהודים. הם הואשמו בשתיית דם, עם הסבר אנטישמי ועלילת דם בכל הנוגע לברית מילה, הם כונו 'טפילים' ועוד דימויים קשים אשר לא נרחיב עליהם כאן.

פאייזה שאהין, מתמודדת נוספת לפרלמנט מטעם מפלגת העבודה הבריטית, טענה כי "רציחת הספורטאים במינכן לא קשורה לאנטישמיות".

מבחינת יו"ר המפלגה אין שום מניעה לתקוף את ישראל, ולעיתים קרובות "מתפרצת האנטישמיות" בצורה ברורה, כשמידי תקופה חבר מועצה תורן מטעם המפלגה האנטישמית, לא מצליח להתאפק וכותב את מה שראשי המפלגה חושבים על היהודים.

בריטניה לייבור גרמי קורבין אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד