ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

רה"ע: פעם בשבועיים בהכנסות ס"ת - שום דבר לא ישווה לזה

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', נשא נאום נמלץ בפני כינוס גבאי בתי כנסת, כשהוא מצהיר כי אחת לשבועיים הוא משתתף בהכנסת ספר תורה - וכי דבר בעולם לא ישווה לתחושות שהוא חווה בהן. צפו בנאום

ראש העיר בנאומו. צילום: יעקב כהן
ראש העיר בנאומו. צילום: יעקב כהן

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ נשא דברים בכינוס גבאי בתי הכנסת שנערך בעירו ושיבח את היהדות, כשהוא מצהיר כי רק בהכנסת ספר תורה הוא זוכה להתעלות והתרוממות. 

ראש העיר אמר בדבריו: "רק מילה אחת יש להגיד לכם תודה, אתם משרתים בבית ה' באהבה ללא גבול. אם אעשה הקבלה למשחק כדורגל - שאנחנו אוהבים במיוחד בשנים האחרונות כי אנחנו גם זוכים באליפויות - אז אתם שחקני הנשמה האמיתיים של כל שירותי הדת בעיר, בנגב ובמדינת ישראל. להגיע לבית ה', ולא משנה אם האדם הוא מסורתי, דתי או חילוני, ברגע שרואה את הקבלת פנים שלכם, ברגע שמרגיש את האווירה האוהדת והנעימה הוא מרגיש שהוא חלק". 

"כולנו יהודים וכולנו רוצים להיות קרובים למסורת ודת ישראל ולתורת ישראל. אתם יודעים אני זוכה במסגרת תפקידי כראש עיר להשתתף בהכנסת ספר תורה פעם בשבועיים ברחבי העיר. אני חייב לשתף אתכם בתחושה שזה גורם לי. זכיתי ואני זוכה להיות שותף ב"ה בהקמה של הרבה מאוד עוגנים חשובים בבאר שבע ובנגב כולו. אצטדיון חדש, פארק היי טק, פארק נחל באר שבע. מוזיאונים. פיתוח וחידוש שכונות. אבל שום דבר לא ישווה בתחושת ההתעלות והתרוממות הרוח כאשר אתה שותף אפילו כתבת אות בהכנסת ספר תורה ספר הספרים שלנו העם היהודי". 

"התחושה הזאת היא בעצם נוטעת בך גם תקווה וגם אמונה גדולה. אין דבר שמחבר בין הלבבות של האנשים כמו תורת ישראל הקדושה, היא שייכת לכולם בדיוק באותה מידה. יש בה את מכלול הערכים הטובים, של אהבת אדם של נתינה של הירתמות, של צניעות וכל המידות הטובות וברגע שכל יהודי בא עם הלב הפתוח שלו ועושה את המעשה הכי קטן הוא מרגיש שהוא חלק מהעם הזה. ולכם הגבאים יש זכות גדולה כי אתם מקרבים את כולם ופותחים את הדלת לרווחה לכולם, מחייכים לכולם ומושיטים יד לכולם. כך תורת ישראל מחבקת את כולם ואוהבת ומקרבת את כולם וזה הזכות הגדולה שלכם ואנחנו רק רוצים להגיד לכם תודה". 

ראש העיר אמר את הדברים בכינוס מאות גבאי בתי כנסת מאזור הדרום, שהשתתפו ביום עיון וכנס שנערך תחת הכותרת 'הגבאי במרכז' 12, באולם הינומה בבאר שבע, בחסות המועצה הדתית באר שבע בראשות שוקי דמרי. את הכינוס ערכו "התאחדות בתי הכנסת" ו"מקדש מעט", מיוזמתו של אלי בן הרוש, כשהמטרה לתת בידי הגבאים כלים וידע מקצועי בכדי לנהל את בית הכנסת בצורה מיטבית.

באר שבע ראש העיר גבאי בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד