י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טראמפ למלך ירדן:

"במדינה דו-לאומית יקראו לרה"מ מוחמד"

טראמפ למלך ירדן: "במדינה דו-לאומית - תוך כמה שנים לראש ממשלת ישראל יקראו מוחמד" • רה"מ לשעבר אהוד ברק: "אימת החקירות והדאגה של נתניהו לעצמו במקום לאזרחי ישראל - מעוורים אותו"

"במדינה דו-לאומית יקראו לרה"מ מוחמד"
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם עבדאללה מלך ירדן צילום: רויטרס

לאחר החשיפה על פגישה חשאית בין נתניהו לנשיא מצרים, ערוץ 10 מטיל עוד פצצה, בפרסום ראשון של הכתב ברק רביד. לפי הדיווח, טראמפ אמר למלך ירדן בעת ביקורו של בבית הלבן לפני כחודשיים כי "במדינה דו-לאומית - תוך כמה שנים לראש ממשלת ישראל יקראו מוחמד".

כזכור, לפני שבוע פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח אל-סיסי, לפני כחודשיים כדי לדון בהסדר עם ארגון הטרור 'חמאס' בעזה.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף את יריבו המר - נתניהו. בציוץ שהוציא בחשבון הטוויטר שלו, כתב ברק: "הנשיא טרמאפ רואה את זה משם. נתניהו עיוור לזה מכאן. ככה זה כשחזון משיחי, אימת החקירות והדאגה לעצמך במקום לאזרחי ישראל מעוורים אותך. מוטב לחשוד מבלפור שיקשיב לנשיא טראמפ ולרוב אזרחי ישראל ויעצור את הדהירה אל התהום. ע-כ-ש-י-ו".

על פי דיווחו של העיתונאי ברק רביד, נתניהו טס בחשאי למצרים ב-22 במאי, יחד עם מספר מצומצם של יועצים ומאבטחים. הוא שהה שם מספר שעות וחזר לישראל מאוחר יותר עוד באותו לילה. הנסיעה נותרה חשאית, ורוב חברי הקבינט המדיני-ביטחוני כלל לא ידעו על כך בשעת מעשה.

לפי הידוע, נתניהו וא-סיסי דנו בעיקר בניסיון המצרי לקדם הסדר מדיני ברצועת עזה, שיכלול חזרה של שלטון הרשות הפלסטינית לרצועת עזה, כולל הפסקת אש, הקלה משמעותית על המצור הישראלי והמצרי על עזה, וכן שיקום התשתיות הקורסות בעזה.

כמו כן, נתניהו וא-סיסי דנו גם במציאת פתרון לסוגיית גופות החיילים הישראלים והאזרחים הישראלים המוחזקים על ידי חמאס בעזה. עוד דווח כי הפגישה יוצאת הדופן עסקה גם בתכנית השלום האמריקנית, שהבית הלבן מעוניין להציג אותה מזה זמן רב.

דונלד טראמפ עבדאללה מלך ירדן מדינה דו-לאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד