י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צרות בצרורות

בהלה חדשה: קדחת הנילוס התפרצה בישראל

טרם התאוששנו מבהלת העכברת וכבר התפרצה לחיינו מגפה נוספת - קדחת הנילוס המערבי. על פי הדיווחים, ישנם כבר עשרות שאובחנו כחולים, שישה מהם מאושפזים במצב קשה | משרד הבריאות כינס דיון חירום להתמודדות עם המחלה, שנכון להיום, אין דרך להתמודד עמה אלא למנוע אותה

בהלה חדשה: קדחת הנילוס התפרצה בישראל

לא רק עכברת: מגפה נוספת משתוללת בימים אלו בישראל כשיתושים נגועים בקדחת הנילוס המערבי אותרו בישראל ואנשים שנדבקו במחלה מאושפזים בבתי החולים - שישה מהם במצב קשה, אחד סובל מפגיעה נוירולוגית ועוד עשרות חולים, כך לפי ynet.

משרד הבריאות כינס דיון חירום להתמודדות עם המחלה שמועברת על ידי יתושים שעוקצים בני אדם. המחלה אותרה בעיקר במועצה האזורית מנשה, מועצה אזורית אלונה, קיסריה ופרדס חנה כרכור.

לרוב מדובר במחלה קלה אך אצל אחוזים בודדים מהחולים עלולה המחלה להסתבך עד כדי דלקת קרום המוח ולגרום אף למוות. מכיוון שאין דרך להתמודד עם המחלה ואין לה טיפול בשלב זה, קורא משרד הבריאות לנסות ולמנוע את ההדבקה על ידי איטום ורשתות וכן על ידי טיפול של המועצות המקומיות במפגעי מים ובמים עומדים שמזמנים למקום את אוכלוסיית היתושים.

תסמיני המחלה הם חום, כאבי ראש, הרגשה כללית רעה, בחילות וכאבי בטן, התנפחות בלוטת הלימפה ועוד. כאמור, לעיתים עלולה המחלה להסתבך ואף לגרום לדלקת קרום המוח או חלילה מוות.

קדחת הנילוס מחלה חולים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד