י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חברת הסודה הישראלית תימכר במיליארדים לארה"ב

חברת המשקאות הישראלית 'סודה סטרים' תירכש על ידי חברת המשקאות העולמית 'פפסיקו', כך הודיעו היום החברות לבורסה. המסחר במניה נפסק לבינתיים

חברת הסודה הישראלית תימכר במיליארדים לארה"ב
פלאש 90

אקזיט ישראלי אדיר: חברת המשקאות הבינלאומית 'פפסיקו', המייצרת את משקה הפפסי קולה, הודיעה היום כי תרכוש את החברה הישראלית 'סודה סטרים'. 'פפסיקו' תשקיע בעסקה, שעתידה לצאת לפועל ב-2019, 3.2 מיליארד דולרים, ובסופה היא צפויה להחזיק במלוא המניות של סודה סטרים.

מדובר בניצחון גדול על ה-BDS, שכן חברת סודה סטרים עלתה לכותרות בעבר כשתנועת החרם פעלה להביא להחרמתה מסביב לעולם בשל העובדה שמפעלי החברה יושבים במישור אדומים, שטח כבוש על פי טענת התנועה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר בתגובה: "הרכישות הגדולות האחרונות של חברות ישראליות מוכיחות לא רק את היכולות הטכנולוגיות אלא גם את היכולות העסקיות שהתפתחו בישראל. אני מברך על עסקת הענק שתעשיר גם את קופת המדינה וכן על ההחלטה החשובה להשאיר את החברה בישראל".

הודעתה של מנכ"לית חברת 'פפסיקו' לבורסה צוטטה ב'כאן', ונאמר בה כי: "סודהסטרים היא חברה יוצאת דופן, המציעה לצרכנים את היכולת להכין משקאות עם טעם נהדר תוך הפחתת כמות הפסולת שנוצרת. מיקוד זה תואם את החזון של החברה, הרואה לנגד עיניה יצירה של מוצרים מזינים יותר תוך צמצום ההשפעה על הסביבה. ביחד, נוכל לקדם את החזון המשותף שלנו לעולם בריא וירוק יותר"

דניאל בירנבאום, מנכ"ל חברת 'סודה סטרים' אמר כי "היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של החברה ותעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמשק כולו. אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב. זו גאווה להיות ראש החץ של פפסי בהובלת פתרונות בריאים וירוקים, תוך העצמת צרכנים מסביב לעולם. מדובר בחדשות מצוינות עבור הצרכנים שלנו, השותפים הקמעונאיים שלנו, ו-3000 העובדים שלנו בארץ ובעולם", זאת בשל ההתחייבות של 'פפסיקו' להשאיר את הייצור פה בארץ בשנים הקרובות.

סודה פפסיקו מישור אדומים BDS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד